Dış Ticaret Bölümü Yayın Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4380
Browse
Browsing Dış Ticaret Bölümü Yayın Koleksiyonu by Author "Özsaçmacı, Bülent"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Article Ethical İssues İn Marketing: An Application For Understanding Ethical Decision Making(2014) Parıltı, Nurettin; Külter Demirgüneş, Banu; Özsaçmacı, Bülent; 19729; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiIn recent years business ethics and social responsibility have gained great importance in marketing practices, especially in societal marketing practices. Businesses infinitely struggle to indicate their contributions to society. Consumers consciously evaluate this contribution. Manipulated consumer choices and unethical marketing applications can affect purchasing behavior. Particularly intense competition, globalization and societal consciousness transform businesses into social organizations and lead them into marketing efforts offering social value. Although business ethics and social responsibility of businesses have gained more attention in recent years, defining consumers’ perceptions on ethical issues is still minimal. This study presents an empirical research of consumer perceptions on ethical issues. Reflection of this perception on purchasing behavior is also another important issue to be considered. The aim of this study is to investigate the factors related with ethical issues in marketing practices and to reveal possible influences of these factors on consumers’ ethical decision making. The main objective of the study is to find out consumers’ perceptions on businesses’ ethical issues such as misleading advertising, deceptive packaging and to reveal the impact of these issues on their ethical purchasing behavior or ethical decision making. It also reveals which criteria is more important for ethical decision making. This study reveals that consumers reflect their ethical perceptions on their purchasing behavior. Each ethical issue has been found to be a positive effect on purchasing behavior. Businesses’ practices on packaging has been indicated as the most effective ethical issue on purchasing behavior. The study is considered to be a significant outcome for businesses to direct their advertising, packaging and other activities.Article Hedonizm, Hedonik Tüketim ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma(2019) Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga; 19729; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiModern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler veihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti vebunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortayaçıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genelolarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedoniktüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın daanlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketicidavranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcıbir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde elealınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekildeyapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerinpazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesileolacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analizyöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortayakonmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahipolduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir.Article Impact of Loyalty Cards On Customers’ Store Loyalty(2007) Akagün Ergin, Elif; Parıltı, Nurettin; Özsaçmacı, Bülent; 120408; 19729; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiIn this paper, we try to determine whether loyalty cards issued by stores have an impact on customer loyalty and how loyalty cards compare with other factors companies can use to increase loyalty in general. Based on the results of the study, it is concluded that loyalty cards have no impact on customers’s store loyalty. On the contrary, it is observed that customers that use their loyalty cards frequently tend to shop at different stores with different loyalty cards.Article Insights into Consumer Preference of Foreign Brand Names: Reality or Myth?(2014) Akagün Ergin, Elif; Özsaçmacı, Bülent; 120408; 19729; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiThis study builds from LeClerc et al.’s (1989, 1994) work on foreign branding effects, but it does so in the context of a developing East European country; as in the case of Turkey. The purpose of this exploratory research is to examine consumers’ attitudes towards products with foreign brand names and also to assess the impact of foreign brand names on the purchasing decision making. In the data collection phase of the study an in-depth interviews were conducted with 23 participants in the city of Ankara, Turkey. The results show that products with foreign brand names elicit more positive consumer attitude than products with national brands. Overall, the findings suggest that consumers prefer to purchase products with foreign brand names for a variety of reasons which including quality, reliability, functionality and prestige. The results have important implications for domestic and foreign manufacturers with regards to the consumer-side effects of their decisions on branding strategies and on their competitive foreign branding decisions.Book Marka Birleşmeleri(Gazi Kitabevi, 2018) Özsaçmacı, Bülent; 19729; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiArticle Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği(2022) Özsaçmacı, Bülent; Dursun, Tolga; 19729; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiPazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde \"marka kişiliği\" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur.Article Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi(2018) Özsaçmacı, Bülent; 19729; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiBu çalışma, yeşil pazarlama faaliyetlerinde, yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın almaniyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, nicel tabanlı ilişkiseltarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada elde edilen veriler, yapısal eşitlik modelininanalizi için kısmi en küçük kareler (PLS) yaklaşımı kullanılarak, değişkenler arasındaki aracılık etkisiincelenmiştir. Çalışmada anket tekniği kullanılarak Ankara ilinde yaşayan 387 tüketici üzerinde birsaha çalışması yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında yapılan literatür taramaları ve hipotezanalizlerine bağlı sonuçlar, tüketicilerin satın alma davranışlarının, markaların oluşturduğu yeşilfarkındalıktan ve yeşil pazarlama faaliyetlerinden etkilendiğini göstermektedir. PLS yöntemi ileelde edilen sonuçlar ışığında ise, perakende market ürünlerinde yeşil pazarlama faaliyetlerinin yeşilmarka farkındalığı ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye aracılık etkisi gösterdiğianlaşılmıştır. Bunun yanı sıra tüketicinin eğitim düzeyi ve gelir durumunun ise yeşil markafarkındalığı ve tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye kısmi aracılık etkisi göstermektedir. Builişkilerdeki dengelerin değişmesine yol açabilecek birtakım alt unsurların olduğunu belirtmekgerekir. Tüketicinin araştırmaya konu olan markalara ilişkin farkındalığının hangi seviyede olduğu,yeşil marka kavramının fayda ve özelliklerine ilgi duyması önemli göstergelerdir. Tüketicilerin sahipolduğu demografik ve psikografik özellikler de bu ilişkinin anlaşılmasında araştırmaya katkısağlamıştır.
