İşletme Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/152
Browse
Browsing İşletme Bölümü Tezleri by Department "Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Bölümü"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Citation Count: Mısagh Hajı Amırı (2019). An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara / Ankara'da restoranlarda ve kafelerde kullanılan dijital teknoloji uygulamaları hakkında keşfedici bir çalışma. Yayımlanmış doktora tezi. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara(2019) Amırı, Mısagh HajıGeçen on yıllarda, dijital teknolojiler günlük hayatımızın her alanına yayıldı. Bu tür bir dijital dönüşüm ve ortaya çıkardığı özellikler, insanların ve işletmelerin birlikte çalışma şeklini değiştirmektedir. Yiyecek hizmeti sektörü ve özellikle restoran sektörü, bunun için bir istisna değildir. Restoranlar ve kafeler için çok sayıda dijital çözümler sunulmuştur ve bu çözümlerin birçoğu da henüz uygulamaya geçmemiştir. Bundan dolayı, doğru teknolojik çözümün uygulanması hem işletme hem de müşteriler için faydalı olabilir. Bu doğrultuda, yiyecek hizmeti sektörü için teknolojik çözümün mevcut durumunun ve gelişim sürecinin değerlendirilmesi, ekonomilerinde yiyecek hizmeti sektörünün önemli rol oynadığı ülkeler için zaruridir. Bu çerçevede, bu çalışmada, Ankara'daki restoranlar ve kafelerde teknolojik çözümlerin mevcut durumu ve geleceği hakkında bir anlayış sağlanması amaçlanmıştır. Bu konu üç farklı bakış açısıyla incelenmiştir. İlk olarak, Ankara'da restoranlar ve kafeler için teknolojik çözümler oluşturan ve sağlayan iki işletmenin yöneticisi ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. İkinci olarak, Türk karar vericilerin yiyecek hizmeti işletmelerinde teknolojik çözümleri uygulama konusundaki mevcut zihniyetini anlamak için restoran yöneticileri ve sahipleri ile 18 yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Son olarak, Ankara'nın farklı bölgelerindeki 261 müşteriden anket verileri toplanmıştır. Ankette, müşterilerin belirli teknoloji türlerine yönelik görüşleri ve ilgi düzeylerini sorulmuştur. Ankara'daki restoran ve kafelerde, teknolojik çözümler ile geleneksel araçların bileşiminin kullanıldığı gözlemlenmiştir. İlaveten, restoran sahiplerinin teknoloji yatırımı yapma niyetlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak, teknolojik çözümlerin yüksek maliyetleri ve bilgi eksikliği, sektörde teknoloji adaptasyonu önünde en önemli engeller olarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra, tablet ve masa üstü menü gibi self-servis teknolojilerin (SST) hem müşteriler hem de restoran sahipleri için olumlu olarak dikkate alındığı ortaya çıkmıştır.Master Thesis Citation Count: Demirtaş, Almila Umay (2017). Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara / Örgütsel öğrenme analizi: Ankara'da bilgi ve iletişim teknoloji endüstrisi üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara(2017) Demirtaş, Almila UmayTeknoloji, insan hayatının her alanında gelişip yaygınlaştığı için firmalar da bu süreçten kaçınılmaz olarak etkilenmektedir. Bilgi yönetimi, tam da bu noktada teknoloji odaklı firmalarda önemli bir değere sahiptir. Çünkü, bu şirketler "öğrenen organizasyonlar" olarak bilgi yönetimini yoğun bir şekilde kullanmaktadır. Örgütsel öğrenme, bilgi yönetiminin etkili bir şekilde uygulanmasında önemli bir role sahiptir. Bu araştırmanın amacı, örgütsel öğrenme faaliyetlerinin belirli demografik ve firma ile ilgili faktörlerle olan ilişkisini bilgi yönetimi perpektifinde ölçmektir. Bunun için, Ankara ilinde seçilmiş teknoparklarında bulunan firmalarının yaşı, yeri, faaliyet alanı, firma sahiplerinin işyeri ve eğitim seviyesi gibi belirli özellikler ele alınmıştır. Araştırma, Ankara'nın küçük ve orta ölçekli bilgi iletişim teknolojileri-yazılım şirketlerinde 110 yönetici ve şirket sahiplerine yapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, ilgili firmalarda bilgi yönetimi perspektifi açısından örgütsel öğrenme faaliyetlerinin bilgi iletişim teknolojisi ve yazılım firma sahiplerinin iş tecrübesi ve firmalarının yaşı arasında önemli ilişkiler bulunmaktadır.Master Thesis Citation Count: Turhan, Dilşah Yağmur (2017). Bireyci ve toplulukçu değerler acısından kurumsal sosyal sorumluluk algısı / Perception of corporate social responsibility in terms of individualist and collectivist values. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Bireyci ve toplulukçu değerler acısından kurumsal sosyal sorumluluk algısı(2017) Turhan, Dilşah YağmurKurumsal sosyal sorumluluk temelinde, örgütlerin toplumdan aldığını topluma geri kazandırma görüşünü savunmaktadır. Bu bağlamda örgütler kurumsal sosyal sorumluluğu toplumun refah seviyesini artırmak için de kullanmaktadır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluk, örgütlerin temel görevleri dışında, gönüllü bir şekilde toplumun yararına faaliyetlerde de bulunmaktadır. Örgütler sadece kendi amaçlarını gerçekleştirmeyip bulunduğu toplumun sorunlarına ve refahına katkıda bulunmaktadır. Bu bağlamda farklı kültürlerin farklı kurumsal sosyal sorumluluk algısı bulunmaktadır. Araştırma kapsamında bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algılamaları incelenmekte ve bu algıların, çalışanların bireyci ve toplulukçu değerler ile ilişkisi araştırılmaktadır. Araştırmada niteliksel veri toplama yöntemlerinden anket uygulamasına başvurulmuştur. Araştırma için yerli sermayeli teknoloji ve beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren beyaz eşya firmasının Ankara ve Eskişehir de bulunan fabrikasında beyaz ve mavi yakalı 234 kişi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile toplulukçu değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bu bağlamda toplulukçu değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklemektedir. Bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile bireyci değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve negatif bir ilişki vardır. Bu bağlamda bireyci değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklememektedir.