Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/163
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü Tezleri by Department "Çankaya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Turkish customers' brand preferences in the textile sector: The Spanish fashion brand Zara in Ankara(Çankaya Üniversitesi, 2017) Göktaş, MerveHızla gelişen ekonomiler, internetin yaygın olarak ticari anlamda kullanımı, küresel gelişmeler ve müşteri beklentilerindeki değişiklikler de markalaşmada değişikliklere neden olmaktadır. Tüketiciler, çeşitli markalardan seçim yaparken, onlara en düşük maliyetle ile en yüksek kaliteyi ve fayda sağlayacak güvenilir markalara daha fazla önem vermek gibi temel satın alma davranışları sergilemektedirler. Bu çalışmanın amacı, moda kavramını derinlemesine incelerken, küresel markaların, özellikle INDITEX's grup bünyesinde bulunan markaların, Türk markalarına nazaran Türk tüketicilerin üzerinde daha fazla etkisi olduğu kanısını doğrulamaya ve açıklamaya yöneliktir. Bunun yanı sıra Türk müşterilerinin uluslararası hazır giyim markalarına karşı sergiledikleri tutumlarını ve marka tercih sürecini anlamanın yanı sıra, moda pazarlamasında markalaşmanın gerekliliğinin altını çizerek ve modada marka olmanın ne kadar önemli olduğunu anlatılarak literatüre katkıda bulunulmuştur. Tüketici anket analizi tamamlandıktan sonra Türk müşterilerin yabancı markalı ürünlerine daha fazla ilgi gösterdikleri bulunmuştur. Analizin demografik bulgularına bakıldığı zaman; herhangi bir şart aranmaksızın rastgele belirlenen 100 ZARA tüketicisinin 50'si kadın, 50'si erkek tüketici olarak ortaya çıkmıştır. Yaş aralığı incelendiği zamanda en çok marka kullanıcılarının 25-34 yaş aralığında olduğu ve eğitim seviyelerinin lisans ve yüksek lisans düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Ankara ilinde bulunan ve analizi yapılan Ankamall ve Panora AVM de ki ZARA mağazaları dikkate alındığında ankete katılan tüketiciler tarafından en çok tercih edilen mağazanın Panora AVM de olduğu bulgusuna varılmıştır. Demografik bulguların yanı sıra, korelasyon analizine bakıldığında anket korelasyonundan elde edilen değerlerin 0,05'den küçük değerlere varılarak anlamlı olduklarını ve iki değişkenin birbirleri ile pozitif olarak aynı yönde hareket ettikleri bulgusuna varılmıştır. Diğer bir deyişle, iki değişkenin doğru orantıya sahip olduğu söylenebilir.