Meslek Yüksek Okulu
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/285
Browse
Browsing Meslek Yüksek Okulu by Department "Çankaya Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Adalet Meslek Yüksekokulu"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Ökdem, Meltem (2020). "Assessment of Criminal Charges Brought Against Teachers", Journal of Education and Future, No. 17, pp. 83-94.Assessment of Criminal Charges Brought Against Teachers(2020) Ökdem, Meltem; 45368The aim of this study was to assess the charges brought against teachers in criminal courts in Turkey. A qualitative research method was used in the study. The study used the document analysis method because it involved the study of legal documents. In order to determine what cases against teachers were brought to trial between 2004 and 2018, charges filed against teachers were obtained via www.kazancı.com and www.LegalBank.com. databases. The themes in the study were determined in accordance with the Turkish Criminal Law as crimes against the person, crimes against the nation and the state, and crimes against society. The study was initiated as a result of the fact that cases of violence in schools have increased rapidly in recent years. One factor in this is offenses committed by teachers, and this situation will cause grave social problems in the future if no measures are taken. It was found that most charges brought against teachers in the criminal courts were cases related to crimes against the person. This was followed by crimes against the nation and state and crimes against society. The curriculum of Faculties of Education should include courses such as human rights, education law, anger control and conflict management to raise teachers’ awareness of these issues.Article Citation Count: Kılıç, Ayşe Funda (2020). "Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde Önemli Zarar Kriteri ve 15 Numaralı Protokolde Yapılan Değişiklik", Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol. 5, No. 1, pp. 2017-2036.Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde Önemli Zarar Kriteri ve 15 Numaralı Protokolde Yapılan Değişiklik(2020) Kılıç, Ayşe Funda; 1842114 Numaralı Protokolle, AİHS’in kabul edilebilirlik koşullarının yer aldığı 35. maddesine eklenen kriterlerden biri, başvurucunun önemli bir zarara uğramasıdır. Bu kabul edilebilirlik kriteri, insan haklarına saygı ilkesinin başvurunun esastan incelenmesini gerektirmesi veya ihlal iddiasının ulusal mahkeme tarafından gereğince incelenmemiş olması halinde uygulanmamaktadır. 15 Numaralı Protokol bu koruyucu hükümlerden ikincisini Sözleşme metninden çıkarmaktadır. Çalışmada, iki temel sorunsal değerlendirilmektedir. Bunlardan ilki AİHS’de yer alan hak kategorilerinin önemli bir zarar doğmadığı gerekçesiyle koruma kapsamından çıkarılması ve ikincisi Sözleşmenin 15 Numaralı Protokolle değiştirilecek haliyle, bu hakların bütün olarak yargısal denetimin dışına çıkarılmasına olanak tanıyan yeni düzenlemedir.Article Citation Count: Kılıç, İlker. "Başkanlık Sistemi Eleştirisi: Karl Marx’ın Mirası", Ankara: 16. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, 2019.Başkanlık Sistemi Eleştirisi: Karl Marx’ın Mirası(2019) Kılıç, İlker; 43431Article Citation Count: Kılıç, İlker. (2021). "Kamu Yararı: Fetişizm ve İdeoloji", Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol.6, No.1, pp.273-309.Kamu Yararı: Fetişizm ve İdeoloji(2021) Kılıç, İlker; 43431Modern “kamu yararı” kavramı, devletin eylem ve işlemlerinin meşrulaştırılmasında ve bununla birlikte çıkar çatışmalarıylabölünmüş toplumun bütünlüğünün sağlanması ve yeniden üretilmesinde kullanılan argümanların temelbir bileşenidir. Bu çalışma kamu yararının ideolojik boyutunu ilki meta fetişizmine ikincisi ise devletin ideolojikaygıtlarına vurgu yapan iki farklı açıdan inceliyor. İlkinde “meta mübadelesi”, ikincisinde ise “toplam toplumsalsermaye” konusunda Karl Marx’ın görüşlerinden hareket edilerek kamu yararı söyleminin farklı ideolojik işlevleriaçığa çıkarılmaya çalışılıyor.Article Citation Count: Kılıç, İlker. (2012). "Kanun hükmünde kararnameler ve kapitalizmin ruhu", İktisat Dergisi, No.520, pp.16-18.Kanun hükmünde kararnameler ve kapitalizmin ruhu(2012) Kılıç, İlker; 43431Article Citation Count: Kılıç, İ.; Çatindağ, F. (2007). "Kapitalist sistemde insan hakları ve yurttaş hakları arasındaki gerilim", İnsan Hakları Yıllığı, Vol.25, pp.21-33.Kapitalist sistemde insan hakları ve yurttaş hakları arasındaki gerilim(2007) Kılıç, İlker; Çetindağ, Funda; 43431İnsan haklarının yanında bir de yurttaş haklarından bahsedebilmemizi kapitalist üretim biçiminin kendine özgü artı ürün elde etme tarzına borçluyuz. Özel ve kamusal ya da ekonomik ve politik alanlar arasında kurgulanan ayrım, ekonomik sömürüyü esaslı bir tehlikeye atmadan salt hukuksal ve politik özgürlük ile eşitliğin azami ölçüde gelişmesine olanak sağlar. Ancak demokratik ve eşitlikçi bir düzen içerisinde özgürlük, insan ve yurttaş hakları dikotomisinin ötesinde tanımlanabilir.Article Citation Count: Ökdem, Meltem. (2020). "Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol.24, No.3, pp.589-599.Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi(2020) Ökdem, Meltem; 45368Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yargıya (Yargıtay) intikal eden suç kapsamındaki davranışlarının değerlendirilmesidir. Tarama modelinde olan bu çalışmada “nitel” araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin 2004-2018 yılları arasındaki suçlarını tespit etmek üzere mahkeme kararları üzerinde çalışıldığı için “doküman incelemesi” yöntemi kullanılmış ve bu kapsamda öğrenciler hakkında açılan 34 dava incelenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin kişiye karşı suçlardan vücut dokunulmazlığına giren kasten yaralama suçunu en fazla işlediği görülmüştür. En az işlenenin ise anayasal düzene karşı işlenen suçlar olduğu görülmüştür. Araştırma sonucu getirilen önerilerin bazıları şunlardır: Okullarda sosyal etkinliklere daha fazla ağırlık verilebilir. Öğrenciler başta sportif etkinlikler olmak üzere ilgi ve yeteneklerine uygun sosyal etkinliklere yöneltildikleri zaman şiddet olaylarının azalacağı düşünülmektedir. Okul girişlerinde metal detektörler kullanılması durumunda öğrencilerin okula bıçak gibi yaralayıcı hatta öldürücü aletler sokması engellenmiş olur- Yapılan araştırma sonucunda cinsel istismarın daha çok okul ortamında akran istismarı şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Dünyanın birçok ülkesinde okullarda cinsel tacizleri önlemek adına çeşitli programlar yürütülmektedir. Bu programların benzerleri Türkiye’de de uygulanmalıdırArticle Citation Count: Ökdem, Meltem (2020). "Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki", International Social Sciences Studies Journal, Vol. 6, No. 56, pp. 602-615.Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki(2020) Ökdem, Meltem; 45368Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri, derse katılım düzeyleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel araştırma modelinde olan bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri düzeyi ile derse katılım ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 - 2019 Eğitim-Öğretim yılında Ankara’da özel bir üniversiteye devam eden 242 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin yaşam becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla Bolat ve Balaman (2017) tarafından geliştirilen yaşam becerileri ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin derse katılım düzeylerini belirlemek amacıyla Nayir (2015) tarafından üç faktörlü geliştirilen “Öğrencinin Derse Katılım Ölçeği” (ÖDKÖ) kullanılmıştır. Öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla ise Midgley ve arkadaşları (2000) tarafından geliştirilen ve Nayır (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Adaptif Öğrenme Ölçeği (AÖÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda. Yaşam becerileri yüksek kişilerin derse gerçek katılım ve ustalaşma yönelimli öğrenme düzeyinin de yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonucu getirilen önerilerden biri şudur: Yaşam becerileri ders olarak üniversitelerde okutulmalıdır.