Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4194
Browse
Browsing Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü by Journal "Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma(2021) Özdemir, Handan; Avcı, Mustafa Serhat; Ergin, Elif Akagün; Özdemir, Handan; 116684; 120408; Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkBu araştırma, Türkiye’de yayınlanan televizyon reklamlarındaki mesajlarda milli ve kültürel değerlerinkullanımına karşı genel tüketici tutumunu ve tüketicilerin bu reklamlardaki mesajlara karşı olası tepkileriniortaya koymaktadır. Televizyon reklamlarında milli ve kültürel değerlerin kullanımı, farklı çalışmalardafarklı boyutlar açısından ele alınmaktadır. Araştırmacıların genellikle içerik analizi yöntemini tercihettikleri bu alanda yazarlar, fenomenolojik desen ve derinlemesine mülakat tekniğini kullanmış, 13 sorudanoluşan bir soru formu ile, 11 katılımcı ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, tüketicilerinreklamlarda kültürel ve milli değerleri kullanan markalara karşı kendilerini daha yakın hissettiklerinigöstermiş ve buna ek olarak, tüketicilerin bu değerleri kullanmanın markaların kültürel ve milli değerleresaygı gösterdiği düşüncesi üzerinde birleştikleri görülmüştür. Bu duygu ve düşünceler, markalar içintüketici ile iletişimi çok daha kolay hale getirmekte ve markalar ile tüketiciler arasında pozitif bir bağoluşturmaktadır. Tüketicilerin kendi milli ve kültürel değerlerine saygı gösteren, bu değerleri yaşatmakiçin onlara destek olan markalara yakınlık duydukları, bu markaları savundukları ve ihtiyaçlarınıkarşılamak için bu markaları tercih ettikleri görülmektedir.Article Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları Ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)(2019) Özdemir, Handan; Avcı, Mustafa Serhat; Özdemir, B.handan; 116684; Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkZincir marketler ülkemizde ve dünya pazarında önemli paya sahip olan perakende kuruluşlardır. Hemenherkes farklı zincir marketlerin birer müşterisi konumundadır. Müşteriye sunulan hizmetler, yoğunrekabetin yaşandığı bu sektörde ayrıştırıcı bir unsur olmaktadır. Sunulan hizmetlerde meydana gelebilecekhatalar, işletmelerin mevcut müşterilerini kaybetme ya da müşteride sadakat yaratma noktasında kritik roloynamaktadır. Bu araştırma, zincir marketlerden alışveriş yapan müşterilerin ne tür hizmet hataları ilekarşılaştıklarını ve bu hatalara nasıl tepkiler verdiklerini ortaya koymayı hedefleyen keşifsel biraraştırmadır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada Malatya’daki bir süpermarketzincirinden alışveriş yapan ve son 5 ayda bu markette hizmet hatası ile karşılaşmış 15 müşteri ilederinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak, hizmet hatası ile karşılaşanmüşterilerin aldıkları hizmet telafisinin kalitesine göre işletmeye karşı affedici bir tavır takındıklarısonucuna varılmıştır. Hizmet hatasının doğru şekilde telafi edilmesi, müşterilerin sadakatini arttırırken,telafiyi yetersiz bulan müşterilerin ise işletmeye bağlılığını zayıflattığı belirlenmiştir. Zincir marketsektöründe faaliyet gösteren firmalarda gerçekleşen hizmet hatalarında, telafinin tatmin edici olmasınınmüşterilerin gözündeki işletme imajı açısından büyük bir öneme sahip olduğu tespit edilmiştir.Article Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma(2018) Özdemir, Handan; Özdemir, Handan; 116684; Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkGünümüzde, firmaların sıklıkla karşı karşıya kaldığı bir durum olan ürün geri çağırma vakaları,firmaları marka imajı ve firmaya duyulan güven konusunda zaman zaman sıkıntıyasokmaktadırBu araştırmada, çeşitli nedenlerle yaşanan ürün geri çağırma vakalarının tüketicininzihnindeki marka imajına, tüketicinin geri çağrılan markaya karşı tutumlarına ve dolaylı olarakda satın alma davranışlarına etkileri bir alan araştırması ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Buamaçla, Ankara ilinde ikamet eden 15 yaş üzeri 151 yetişkin tüketiciden anket yoluyla veritoplanmış, ürün geri çağırma durumlarına karşı olan tutumları belirlenmeye çalışılmış, ek olarakbu tutumların marka imajı ve satın alma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilenbulgulara göre, herhangi bir sebepten dolayı ürününü geri çağıran markaların, tüketici zihnindekiimajlarının oldukça olumsuz etkilendiği görülmektedir. Buna ek olarak, yine tüketicilerinürünlerini geri çağırmış markaların ürünlerini satın alma durumlarının olumsuz etkilendiğisonucuna varılmıştır. Hangi nedenle olursa olsun, tüketiciler hatalı üretim ya da benzerdurumlarda ürünlerin güvendikleri markalar tarafından geri çağrılmasını tasvip etmemekte vefirmaya karşı olumsuz bir tutum sergilemektedirler. Tüketici zihindeki marka imajının olumsuzetkilenmesi, zaman zaman firmaya ve markaya duyulan güveni de zedelemektedir.