Meslek Yüksek Okulu
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/285
Browse
Browsing Meslek Yüksek Okulu by Journal "Business and Economics Research Journal"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Is There a Financial Accelerator Mechanism in the Turkish Banking Industry?(2018) Erenoğlu, Ekin Ayşe Özşuca; 237965This paper empirically investigates the cyclical behavior of price-cost marginsfor Turkish banks over the 2002q1-2017q3 period by exploiting dynamic panel datamodeling approaches. The estimation results indicate that margins behavecountercyclically during economic fluctuations. It appears that Turkish banks’ price-costmargins tend to stay high acting countercyclical during economic downturns, which maylimit the supply of loans and thereby, cause a further reduction in production, deepeningthe contraction. Specifically, several bank-specific characteristics, that is; banks’liquidity, capitalization and size, together with the monetary policy and marketconcentration in the banking industry are found to be crucial in explaining thecountercyclical behavior of net interest margins in Turkey. Furthermore, the recentglobal financial crisis in the late 2008 seems to have a considerable effect on the banksmargins as well. Overall, these findings provide evidence for the existence of “financialaccelerator” at work in the Turkish economy during the period under investigation.Article Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi(2018) Özsaçmacı, Bülent; Özsaçmacı, Bülent; 19729; Uluslararası Ticaret ve FinansmanBu çalışma, yeşil pazarlama faaliyetlerinde, yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın almaniyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, nicel tabanlı ilişkiseltarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada elde edilen veriler, yapısal eşitlik modelininanalizi için kısmi en küçük kareler (PLS) yaklaşımı kullanılarak, değişkenler arasındaki aracılık etkisiincelenmiştir. Çalışmada anket tekniği kullanılarak Ankara ilinde yaşayan 387 tüketici üzerinde birsaha çalışması yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında yapılan literatür taramaları ve hipotezanalizlerine bağlı sonuçlar, tüketicilerin satın alma davranışlarının, markaların oluşturduğu yeşilfarkındalıktan ve yeşil pazarlama faaliyetlerinden etkilendiğini göstermektedir. PLS yöntemi ileelde edilen sonuçlar ışığında ise, perakende market ürünlerinde yeşil pazarlama faaliyetlerinin yeşilmarka farkındalığı ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye aracılık etkisi gösterdiğianlaşılmıştır. Bunun yanı sıra tüketicinin eğitim düzeyi ve gelir durumunun ise yeşil markafarkındalığı ve tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye kısmi aracılık etkisi göstermektedir. Builişkilerdeki dengelerin değişmesine yol açabilecek birtakım alt unsurların olduğunu belirtmekgerekir. Tüketicinin araştırmaya konu olan markalara ilişkin farkındalığının hangi seviyede olduğu,yeşil marka kavramının fayda ve özelliklerine ilgi duyması önemli göstergelerdir. Tüketicilerin sahipolduğu demografik ve psikografik özellikler de bu ilişkinin anlaşılmasında araştırmaya katkısağlamıştır.