Dış Ticaret Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4377
Browse
Browsing Dış Ticaret Bölümü by Language "tr"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga (2019). "Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma", 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 71-88.Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma(2019) Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga; 19729Modern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler ve ihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti ve bunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortaya çıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genel olarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedonik tüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın da anlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketici davranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcı bir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde ele alınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerin pazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesile olacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analiz yöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahip olduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir.Book Citation Count: Özsaçmacı, Bülent. Marka Birleşmeleri, Ankara: Gazi Kitabevi, p. 27, 2018.Marka Birleşmeleri(Gazi Kitabevi, 2018) Özsaçmacı, Bülent; 19729Article Citation Count: Özsaçmacı, Bülent ; Dursun, T. (2022). "Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği", Fiscaoeconomia, Vol.6, No.2, pp.499-527.Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği(2022) Özsaçmacı, Bülent; Dursun, Tolga; 19729Pazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde "marka kişiliği" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur.Article Citation Count: Özşuca, Ekin Ayşe. (2018). "Türkiye’de Banka Sermaye Tamponları, Kredi Büyümesi Ve İş Çevrimleri", Business & Management Studies: An International Journal, Vol.6, No.2, pp.565-583.Türkiye’de Banka Sermaye Tamponları, Kredi Büyümesi Ve İş Çevrimleri(2018) Özşuca, Ekin Ayşe; 237965Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren bankaların sermaye tamponlarının iş çevrimleri ve kredi büyümesi ile ilişkisi 2002-2017 dönemi için üç aylık veriler kullanılarak incelenmiştir. Tahminler sistem genelleştirilmiş momentler metodu kullanılarak yapılmış ve söz konusu etkilerin bankaların faaliyet türlerine göre farklılık gösterip göstermediği ayrıca test edilmiştir. Elde edile sonuçlara göre, Türkiye’de banka sermaye tamponları iş çevrimlerine karşı döngüsel hareket etmektedir.Ancak bu bulgu yatırım ve kalkınma bankaları için geçerli değildir. Diğer yandan, bankalara özgü özelliklerle ilgili panel regresyon sonuçlarına göre, büyüklük, karlılık ve risk ticari bankaların sermaye tamponlarının anlamlı belirleyicileri olarak ortayaçıkmaktadır. Aynı zamanda, bankacılık sektörünün yapısı ve 2008 küresel finansal krizinin banka sermaye tamponları üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir. Sermaye tamponlarının bankaların kredi arzı üzerindeki etkisine dair bulgular ise ters yönlü bir ilişkiye işaret etmektedir. Çalışmanın bulguları, banka sermaye yeterliliğine ilişkin düzenlemeler ile Basel III uzlaşısı kapsamında önerilen ve yakın zamanda uygulamaya koyulan döngüsel sermaye tamponuna dair sonuçları bakımından önem taşımaktadır