İşletme Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/152
Browse
Browsing İşletme Bölümü Tezleri by Subject "Advertisement"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Citation Count: Gökoğlu, S. (2013). The role of celebrities in shaping consumers brand awareness and purchasing behavior: A case study from Konya. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.The role of celebrities in shaping consumers brand awareness and purchasing behavior: A case study from Konya(2013) Gökoğlu, SaadetBu çalışmada amaç, reklamlarda ünlü kişileri kullanma stratejisini açıklayarak, Türkiye'de bu yöntemin kullanımının genel akademik araştırmalara göre, nasıl bir noktada yer aldığını ortaya koyup, marka ve satın alma üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 404 katılımcı üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması yüz yüze yapılmış olup, geliştirilen hipotezler SPSS tekniğiyle test edilmiştir. Örneklemi oluşturan katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla frekans dağılımları incelenmiştir. Grafiksel gösterimler Excel programı yardımıyla düzenlenmiştir. Katılımcıların satın alma davranışları, reklamlarda ünlü kullanımı ve marka bilinirliği ölçeklerine ilişkin bulgular tanımlayıcı istatistikler ile incelenmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenilirliği Cronbach's Alpha katsayısı ile incelenmiştir. Hipotezlerin test edilmesi aşamasında ise Bağımsız Örneklem T Testi ve ANOVA uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, firmaların ünlü kişileri reklamlarda kullanma kararı verirken en çok dikkat ettikleri unsurların neler olduğu tespit edilmeye çalışılarak, marka ve satın alma üzerine etkileri incelenmiştir. Ürünlerin tanıtımı için yapılan reklamlarda yer alan ünlülerin, hedef kitlenin dikkatini çekmenin yanı sıra güvenilirlik ve fiziksel çekicilikleri gibi özellikleri ile tüketici zihnindeki imajı anlamlandırmaya destek oldukları görülmüştür. Ayrıca reklamlarda ünlü kişilerin kullanımı stratejisinin, bugünün pazarlama dünyasında çok sık kullanılan bir yöntem olduğu ve bununla birlikte, her yıl şirketlerin çok yüklü yatırımlar yaptığı bir pazarlama biçimi olarak Türkiye'de de pek çok marka tarafından kullanıldığı anlaşılmıştır.