Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/163
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü Tezleri by Subject "Agro-Food Sector"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The export strategies of agro-food sector of Small and Medium-Sized Enterprises(SMES)in Morocco(2013) Yacine, Elmaaddyt MohamedBu araştırmanın amacı, FAS Krallığı?ndaki karar vericilere ufuk açıcı olarak, Fas'ın Gıda Sektöründeki KOBİLERİ için sürdürülebilir ve uygun ihracat stratejilerini formüle etmelerine yardımcı olmaktır. FAS Krallığı, bugün Akdeniz bölgesinde önemli bir gıda ihracatçısıdır. Fas'ın gıda sanayii son dönemlerde sürekli artmaktadır. İhracat rakamları, yaklaşık 80 milyar Fas Dirham?ına ulaşmaktadır. Dolayısıyla bu sektörün büyüklüğü, FAS?ın gayri safi milli hasılasının üçte birinden fazlasını oluşturmaktadır. Dünyadaki ekonomik krizden sonra gıda sektöründeki müdavim piyasalardaki durgunluk karşısında, bu ülkenin kendi ihracat stratejilerini yeniden formüle etmesi gerekmektedir. Bu araştırmada, niteliksel metodoloji uygulanmıştır. Gerekli konularda uzmanların görüşlerine başvurulması ve ikincil bilgilerin kullanılması, İhracat konusunda önemli mesafe kat etmiş olan Türkiye'nin tecrübesinin kullanılmasının önemine dikkat çekilmiştir. Bu araştırmanın bulguları aşağıdaki hususları önermektedir: Gıda sanayi ve toptancı sitelerinin kurulmasını teşvik etmek, firmaların ana gıda sektöründe çalışması ile yeni gelişen sektörlerde yatırım yapmaları için teşviklerde bulunulması, yeni pazarlara girilmesi (Sahra altı ülkeleri), hızla sanayileşmeye geçilmesi, ambalaj sanayinin geliştirilmesi, gıda sektöründeki Kobiler 'in bir örgüt çatısı altında toplanması, işadamları dernekleri kurulması veya mevcut olanların geliştirilmesi, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki ülkeler arasında iç ticaretin güçlendirilmesi. Bu hususların hepsi, gıda sektöründeki Kobilerin ihracat performansını geliştirme yolunu açacaktır. Ancak, ihracatçıların önünde pek çok zorluklar bulunmaktadır. Dış piyasada Fas'ın imajının konumlandırılması, başka ülkelerin müşterilerinin taleplerinin iyice araştırılması ve uygun dağıtım kanallarının oluşturulması vb. konular, Fas'ın en çok gıda ihracatı yapan ülkelerden biri olması için, başka araştırmacılar tarafından da incelenme ve analizlere tabi tutulması ihtiyacı vurgulanmaktadır.