Resim Sanat Bilim Dalı
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/6622
Browse
Browsing Resim Sanat Bilim Dalı by Title
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Article A sign of the past: Aliye berger(2015) Okur Tolun, ElifAliye Berger , who has a privileged place in The Turkish Painting Art , stayed away from the generation clash of her time and various groupings. She was an artist who had an aim to acquire a place in art community. Her privileged place in art , and her life without giving attention to social pressure has result as reflecting her own her life style to her works. She is one of the artists who acts as herself. Her artistic style is just like an action which has a fictional expression upon her own identity. Creation is not producing extraordinary things, creating shapes and strolling around the current time. Art has no gender, nationality and race. What is important is the necessity to do something real by feeling those deeply. People whom we can call genuine artists can easily assimilate polyphony in life and with some sensibility they can spend a whole life to reflect these with some bravery. Just as Aliye Berger, her art is also fed by her life. Her actions become a part of her life and create their own symbols. Thus, her works turn into their genuine feature. In this paper, it is aimed to understand the identity of Aliye Berger through her gravures. As a woman artist who has gone beyond her own age with an analysis through her art, it is aimed to investigate her artistic personality and extraordinary sensitivity. This study is neither a history of art nor a biography of literary agent; it is an approach with the artist’s eye Berger’s drawings. Trying to understand her through the fancy world she created, insight of beauty, a place of fiction, technical restructuring and critiques related to her art and the visual materials and by investigating her works we wanted to create a written portrait of Aliye Berger. Keywords: Aliye Berger, print making, identity, gravure, image.Conference Object Dil ve İktidar ̇ İlişkisine Sanatsal Bir Bakış(2021) Tolun, Elif Fatma; İçemer, Pınar Saadet; 21168Article Experience with clay in the basic design education(2015) Memikoğlu, İpek; Sümengen Berker, Olgu; Tolun, ElifBasic Design is a first year fundamental course that is taught in different disciplines such as architecture, design and fine arts. Basic Design introduces the basic concepts and principles of design and enables students to develop mental and manual skills to cope with design problems. It allows students to structure and articulate two and three dimensional spatial compositions in different media. Clay as a plastic material was chosen to develop their creativity in making 3D abstract design works. For four semesters clay was integrated into the Basic Design courses of Interior Architecture and Architecture departments of Çankaya University in Ankara, Turkey. During this period, 270 students produced 3D design works consisting of clay and/or metal based on different design concepts. The aim was to broaden their viewpoints while designing with such a plastic material and create sensual artistic works by using an extra material that contrasted with the plasticity of clay. The final products showed that students were able to use clay and/or metal as effective tools in representing their design ideas. The outcome of this design experience showed that students can utilize ceramic/clay in their design projects.Article GÜNCEL SANAT İMGESİ OLARAK AĞACIN ANLAMLANDIRILMASI(2021) Tolun, Elif Fatma; 21168Geçmişten günümüze uzanan zaman dilimindeTürk kültüründe ve farklı kültürlerdeağaç gerek nesne, gerekse imgeolarak karşımıza çıkar. Ağaç insan yaşantısının içinde önemli bir varlık olaraksanatın ve sanat tarihinin de içinde yerinialmıştır.Sıradan bir nesne gibi gözüken ancak diğer taraftan sanat alanında imgesel olarak var olan ağacatarih içinde derin anlamlar yüklenmiştir.Ağaç kimizaman bir nesneye, formaya daefsaneyebürünen bir varlık olmuştur. Kimi zaman; hayat ağacı olarak yaşam ve ölümün simgesi, kişisel tarihin bir göstergesi olarak soy ağacı, geleceğe ait umutları ifade eden bir dilek ağacı, kimi zaman da siyasi bir tepkinin nesnesi olmuştur.Bu çalışmada‘ağaç’imgesininnasıl bir değer taşıdığı,tarihsel olarak nasıl birdeğişim süreciyaşadığı ve günümüz sanatında nasıl anlamlandırıldığı üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, imge aracılığı ile sanatsal olarak farklı anlamlar yaratma ve anlamdaki değişimlerle tekrar kurgulama ve yeni anlam üretimleri üzerinde durulmaktadır.Özetle, bu çalışmadaağaç imgesininfarklı anlamlandırma vedeğişim sürecinebazı günümüz sanatçılarından örneklerle irdelenen bir bakış açısı sunulmuşturArticle OSMANLI MİNYATÜRLERİNİN UZMAN SİSTEMLE ÇÖZÜMLENMESİ(2021) Tolun, Elif Fatma; Tolun, Mehmet Reşit; 21168Bu çalışmada, Osmanlı İmparatorluğu döneminde bazı minyatürleri sınıflandırmakta kullanılan ve "Minyatür" olarak adlandırılan bilgi tabanlı bir uzman sistem geliştirilmiştir. Geliştirilen prototip uzman sistemin bir amacı da sanat tarihi ile ilgilenenlerin minyatürler hakkında bilgi edinmesine yardımcı olmaktır. Uzman sistem, Osmanlı minyatür sanatının en güzel örneklerinin yer aldığı 16-18 yüzyıl minyatürleriyle ilgili bilgiler üzerine kurgulanmıştır. İrdelenen minyatürler genelde Levni, Nakkaş Osman ve Seyyid Lokman gibi en ünlü minyatür sanatçılarının yaşadığı dönemlere denk gelmektedir. Uzman sistem kullanıcı ile gerçekleştirdiği soru-cevap diyaloğu sonunda minyatürün hangi minyatür sanatçısına ait olduğuna karar verir ve sanatçı ile minyatürlerinin önemli özelliklerini listeler. Bu kapsamda sistemin kullanıcı ile yapmış olduğu diyologlara ilişkin çeşitli örnekler makalede yer almaktadır.Article Post Modernizm Aurasına Bakış ve Sanatsal Örneklemeler(2021) Tolun, Elif Fatma; 21168Postmodemizm çok yaygın bir biçimde tartışmaların konusu olmuş ve postmodernist üretim, yaşamımızın her alanını doldurmuştur. François Lyotard, Michel Foucault, Gilles Deleuze, Pierre-Félix Guattari ve Jean Baudrillard gibi Avrupalı düşünürlerin çalışmaları, konuya geleneğin gelişim çizgisi kapsamında bağlanmaktadır. Postmodemizm bu düşünürlerce, aydınlanmanın fenomeniyle büyük meta rivayetlerin meşruluğunu kaybetmesi olarak yorumlanmıştır. “Postmodernizmin Evrimi” isimli bölümde Lyotard, Foucault, Deleuze, Guattari ve Baudrillard gibi Avrupalı düşünürler ile Jameson ve Foster gibi bazı Kuzey Amerikalı düşünürlerin görüşleri tartışılmıştır. “Postmodern Durum ve Plastik Sanatlarda Örneklemler” bölümünde postmodern sanat üretimleri, minimalizm ve kavramsal sanat gibi öncülleri olan akımlarla karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Son olarak bu kuramsal çalışmalar ve sanatsal üretimler çerçevesinde nasıl bir yapıdan söz edilebileceği üzerine bir değerlendirme yapılmıştır.Article TÜRKİYE’DE ÖZEL SANAT KOLEKSİYONERİ OLARAK ORHAN KARADOĞAN(2021) Tolun, Elif Fatma; 21168Geçmiş, bugün ve gelecek üçgeninde koleksiyonerlik hep var olmuş ve var olacak bir eylemdir. Düşünürler kendi araştırma alanları doğrultusunda koleksiyonerlik kavramının geçmişini ve bugününü irdelemişlerdir. Bu makalede düşünürlerin görüşlerine paralel olarak, Türkiye'deki çağdaş sanat dünyasına yaptığı önemli katkılarla fark yaratan Orhan Karadoğan'ın koleksiyoner kimliği üzerinden koleksiyonculuğu ve Türkiye'deki koleksiyoner yapısı üzerinde durulmuştur. Orhan Karadoğan’ın kimliği, koleksiyonerliğe nasıl başladığı, koleksiyoncu olarak neden seçildiği, onu diğer koleksiyonerlerden ayıran özelliği ve yöntemleri nedir gibi soruların cevabına bu çalışmada yanıt aranmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı Türk Çağdaş Sanatı bağlamında Karadoğan’ın yaptıkları, yapmak istedikleri üzerinde düşünmek ve sanat dünyasına ait düşüncelerini geniş kitlelere yayarak destekleme gerekliliğini ön plana çıkarmaktır. Orhan Karadoğan sadece resim koleksiyonu yapmakla kalmayıp resim sanatının ülke çapında fiziksel ve dijital olarak yaygınlaştırılması adına bir farkındalık yaratmaya çalışmıştır. Orhan Karadoğan’ın kendisi, röportajları ve Türkiye’de sanat galericiliği anlamında tartışmasız bir öncü olan Yahşi Baraz’ın “Özel Koleksiyonlardan Örneklerle Türkiye’de Sanat Koleksiyonculuğu” ismiyle iki cilt olarak Oğuz Erten tarafından yayıma hazırlanan kapsamlı kitap bu çalışmanın alt yapısını oluşturmuştur.