Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Lisans Eğitim Müfredatının Uzaktan Eğitim Modeline Adaptasyonu: Çankaya Üniversitesi Örneği

dc.contributor.author Urak, Gediz
dc.contributor.author Dökmeci Yörükoğlu, Papatya Nur
dc.contributor.author Akbay, Saadet
dc.contributor.authorID 214925 tr_TR
dc.contributor.authorID 21742 tr_TR
dc.contributor.other İç Mimarlık
dc.contributor.other Şehir ve Bölge Planlama
dc.date.accessioned 2024-03-26T12:50:01Z
dc.date.available 2024-03-26T12:50:01Z
dc.date.issued 2021
dc.department Çankaya Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü en_US
dc.description.abstract Çankaya Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, Covid-19 pandemisinin ortaya çıkması ile 30 Mart 2020 tarihi itibariyle eğitime uzaktan eğitim yöntemiyle devam etmek durumunda kalmıştır. Bu süreçte, Bölüm müfredatında yer alan derslerin uzaktan eğitim modeline dönüştürülmesi için yoğun bir çaba harcanmış ve detaylı bir hazırlık süreci yaşanmıştır. Müfredatın değiştirilmeden adapte edilmesi gerekliliği nedeniyle, bu çalışma kapsamında uzaktan eğitime adaptasyon sürecinin kilit aşamaları, eğitimin kalitesi ve sürdürülebilirliği tartışılmış, pandeminin, iç mimarlık eğitim sürecine olan kısa vadeli etkileri ve lisans eğitim müfredatında yapılan adaptasyonları sunulmuştur. Buna ek olarak, pandemi süreci nedeniyle ‘acil uzaktan eğitim’ ve ‘uzaktan eğitim’ şeklinde verilecek olan derslere hazırlık, derslerin işleniş biçimi, sınav uygulamaları, öğrenci başarı durumları ve görüşleri de aktarılmıştır. Öğrencilere uygulanan ön anket sonuçları, öğrencilerin ‘acil uzaktan eğitim’ sürecine katılımlarının elektronik cihaz, program ve internet erişimi konuları kapsamında mümkün olduğunu ve süreci köklü olarak etkileyecek aksaklıkların yaşanmayacağını ortaya koymuştur. Bunun dışında, öğretim elemanlarından alınan ‘uzaktan eğitim’ ile ilgili geri bildirimlerin sonuçları, teorik derslerdeki uzaktan eğitim sürecine adaptasyonun uygulamalı derslere göre belirgin olarak daha kısa sürede ve kolay olduğunu göstermiştir. en_US
dc.description.abstract With the emergence of the Covid-19 pandemic, the Department of Interior Architecture, Çankaya University has been compelled to maintain education as distance education (through the virtues of online utilities) as of March 30, 2020. During this process, an intensive effort was made to convert the department's curriculum into a distance education model, and an extensive preparation process was completed. The critical stages of the adaptation process to distance education, the quality and sustainability of education, the short-term effects of the pandemic on the interior architecture education process, and the adaptations of the undergraduate education curriculum were presented due to the necessity of adapting the curriculum without changing it. Additionally, due to the pandemic period, preparation for the courses to be given in the form of 'emergency remote education' and 'distance education,' the way the courses are taught, exam practices, students’ achievements and opinions were conveyed. The preliminary questionnaire administered to the students revealed that participation in the ‘emergency remote education’ process is possible within the scope of electronic device, program, and internet access issues, and also revealed that there would be no problems with a significant impact on the process. Besides, feedback from instructors on ‘distance education’ has revealed that adaptation to the distance education process in theoretical courses is significantly shorter and easier in theoretical courses than in applied courses. en_US
dc.identifier.citation Urak, Gediz; Dökmeci Yörükoğlu, Papatya Nur; Akbay, Saadet. "Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Lisans Eğitim Müfredatının Uzaktan Eğitim Modeline Adaptasyonu: Çankaya Üniversitesi Örneği", Pandemi Sürecinde Güncel Gelişmeler ve Geleceğe Dönük Yaklaşımlar - Tasarım Eğitimi ve Uygulamaları Ulusal Eğitim Sempozyumu, 29-30 Mart 2021, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Ankara, Türkiye, pp. 89-104, 2021. en_US
dc.identifier.endpage 104 en_US
dc.identifier.startpage 89 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/7742
dc.institutionauthor Urak, Zehra Gediz
dc.institutionauthor Yörükoğlu, Papatya Nur
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Pandemi Sürecinde Güncel Gelişmeler ve Geleceğe Dönük Yaklaşımlar - Tasarım Eğitimi ve Uygulamaları Ulusal Eğitim Sempozyumu en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.subject İç Mimarlık en_US
dc.subject Acil Uzaktan Eğitim en_US
dc.subject Uzaktan Lisans Eğitimi en_US
dc.subject Pandemi en_US
dc.subject Müfredat en_US
dc.subject Interior Architecture en_US
dc.subject Emergency Remote Education en_US
dc.subject Distance Undergraduate Education en_US
dc.subject Pandemic en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.title Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Lisans Eğitim Müfredatının Uzaktan Eğitim Modeline Adaptasyonu: Çankaya Üniversitesi Örneği tr_TR
dc.title Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Lisans Eğitim Müfredatının Uzaktan Eğitim Modeline Adaptasyonu: Çankaya Üniversitesi Örneği en_US
dc.type Conference Object en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication cefd456f-7c96-43ed-9f2b-46ae4a640c95
relation.isAuthorOfPublication 9dbe4c9b-f750-4981-9697-57c775e44e3b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery cefd456f-7c96-43ed-9f2b-46ae4a640c95
relation.isOrgUnitOfPublication 5f8e5cc0-5fd5-4f03-b4ff-c805e418be8f
relation.isOrgUnitOfPublication be6004ee-9942-49b5-99bd-fd3dec499e43
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 5f8e5cc0-5fd5-4f03-b4ff-c805e418be8f

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: