Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

A serious game for improving the decision making skills and knowledge levels of Turkish football referees according to the laws of the game

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Springer international Publishing Ag

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Bilgisayar Mühendisliği
Bölümümüzün temel amacı iş yaşamındaki kapsamlı problemlere profesyonel sorumluluk ve etik bilinciyle, bireysel ve takım içinde, teknolojik değişimlere hızla uyum sağlayarak çözüm geliştirebilen ve uygulayabilen, bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında akademik ve ileri düzey araştırma ve geliştirme yapabilen, yenilikçi ve girişimci bir vizyonla ulusal ve uluslararası düzeyde yeni teknolojilerin geliştirilmesine ve mevcutların iyileştirilmesine katkı verebilen, mesleklerinde saygı duyulan mezunlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Organizational Unit
Yazılım Mühendisliği
Bölümümüzün içinde bulunduğumuz bilişim çağının en önemli unsuru olan yazılım sektörüne etkin katkıda bulunabilecek mühendisler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

Digital game-based learning environments provide emerging opportunities to overcome learning barriers by combining newly developed technologies and traditional game design. This study proposes a quantitative research approach supported by expert validation interviews to designing a game-based learning framework. The goal is to improve the learning experience and decision-making skills of soccer referees in Turkey. A serious game was developed and tested on a group of referees (N = 54). The assessment results of these referees were compared with two sample t-test and the Wilcoxon signed-ranked test for both the experimental group and the control group. The findings of the current study confirmed that a game-based learning environment has greater merit over the paper-based alternatives.

Description

Yilmaz, Murat/0000-0002-2446-3224

Keywords

Digital Game-Based Learning, Interactive Learning Environments, Serious Games

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Gulec, Ulas; Yilmaz, Murat, "A serious game for improving the decision making skills and knowledge levels of Turkish football referees according to the laws of the game", Vol. 5, (2016).

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Volume

5

Issue

Start Page

End Page