Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Satın Alma Eğilim ve Davranışlarında Rol Modellerin Etkisi

dc.contributor.author Ergin, Elif Akagün
dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.contributor.author Özdemir, Handan Akbay
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.contributor.other 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-05-05T20:42:11Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T15:45:05Z
dc.date.available 2020-05-05T20:42:11Z
dc.date.available 2025-09-18T15:45:05Z
dc.date.issued 2012
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir. en_US
dc.identifier.citation Ergin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent, "Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol. 47, No. 1, pp. 58-68, (2012). en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/157154/satin-alma-egilim-ve-davranislarinda-rol-modellerin-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/14477
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Satın Alma Eğilim ve Davranışlarında Rol Modellerin Etkisi en_US
dc.title Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özsaçmacı, Bülent
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üniversitesi,Çankaya Üniversitesi,Çankaya Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 68 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 58 en_US
gdc.description.volume 47 en_US
gdc.identifier.trdizinid 157154
relation.isAuthorOfPublication 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isOrgUnitOfPublication bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7

Files