Contextual, Formal and Correlational Examination of Article Titles Published in International Indexed Journals in the Field of Educational Sciences
No Thumbnail Available
Date
2025
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Turkish Education Assoc
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bir makalenin yayımlanması ve atıf alması açısından doğru başlık yazımı önemli bir değişkendir. Bu bağlamda bu araştırmada eğitim bilimleri alanında yayımlanan uluslararası indeksli makalelerin başlıkları içerik ve biçim açısından incelenmiştir. Doküman analizi, Web of Science veri tabanında yer alan 800 makale ve başlığın araştırmacılar tarafından literatüre dayalı olarak belirlenen kriterlere göre incelenmesiyle gerçekleştirilmiştir. İçerik-başlık uyumu konusunda elde edilen verilere SPSS 27.0 programından faydalanılarak istatistiksel analizler yapılmıştır. Bulgular, makalelerin cümle yapılarının yayımlandıkları dergilerin menşei ülkelerine göre farklılaştığını göstermiştir. Ayrıca, etki faktörü yüksek olan dergilerin başlıklarının metodolojik eğilimlerini daha net verdiği tespit edilmiştir. Etki faktörünün, potansiyel başlık standartlarına ulaşma ve kelime sayısı ile doğrusal ve orta düzeyde ilişkili olduğu bulunmuştur. Dergilerin Q değerlerine göre yapılan analizde, potansiyel içerik standartlarının Q1 dergilerin lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Dergiler için yapılan fark analizine göre başlık potansiyel standartları açısından dört dergi arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Ortalamalara göre Review of Educational Research (Q1), Eğitim ve Bilim (Q4), Educational Researcher (Q1) ve Pedagogy (Q4) şeklinde bir sıralama ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar kapsamında araştırmacılara bilimsel çalışmalar için başlık oluşturmada yol gösterecek bazı önerilerde bulunulmuştur.
Description
Keywords
Titles, Academic Writing, Document Analysis, Educational Research
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Q3
Scopus Q
Q3

OpenCitations Citation Count
N/A
Source
Egitim Ve Bilim-Education and Science
Volume
50
Issue
222
Start Page
205
End Page
224
PlumX Metrics
Citations
Scopus : 0
Captures
Mendeley Readers : 1
Google Scholar™

OpenAlex FWCI
0.0
Sustainable Development Goals
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

17
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
