Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Contextual, Formal and Correlational Examination of Article Titles Published in International Indexed Journals in the Field of Educational Sciences

dc.contributor.author Goktas, Yuksel
dc.contributor.author İskender, Mülkiye Ezgi
dc.contributor.author Gürbüz, Nihal Elif
dc.contributor.author Cagiltay, Nergiz Ercil
dc.contributor.other 06.09. Yazılım Mühendisliği
dc.contributor.other 06. Mühendislik Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2025-06-05T21:56:23Z
dc.date.available 2025-06-05T21:56:23Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Bir makalenin yayımlanması ve atıf alması açısından doğru başlık yazımı önemli bir değişkendir. Bu bağlamda bu araştırmada eğitim bilimleri alanında yayımlanan uluslararası indeksli makalelerin başlıkları içerik ve biçim açısından incelenmiştir. Doküman analizi, Web of Science veri tabanında yer alan 800 makale ve başlığın araştırmacılar tarafından literatüre dayalı olarak belirlenen kriterlere göre incelenmesiyle gerçekleştirilmiştir. İçerik-başlık uyumu konusunda elde edilen verilere SPSS 27.0 programından faydalanılarak istatistiksel analizler yapılmıştır. Bulgular, makalelerin cümle yapılarının yayımlandıkları dergilerin menşei ülkelerine göre farklılaştığını göstermiştir. Ayrıca, etki faktörü yüksek olan dergilerin başlıklarının metodolojik eğilimlerini daha net verdiği tespit edilmiştir. Etki faktörünün, potansiyel başlık standartlarına ulaşma ve kelime sayısı ile doğrusal ve orta düzeyde ilişkili olduğu bulunmuştur. Dergilerin Q değerlerine göre yapılan analizde, potansiyel içerik standartlarının Q1 dergilerin lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Dergiler için yapılan fark analizine göre başlık potansiyel standartları açısından dört dergi arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Ortalamalara göre Review of Educational Research (Q1), Eğitim ve Bilim (Q4), Educational Researcher (Q1) ve Pedagogy (Q4) şeklinde bir sıralama ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar kapsamında araştırmacılara bilimsel çalışmalar için başlık oluşturmada yol gösterecek bazı önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.15390/EB.2025.13121
dc.identifier.issn 1300-1337
dc.identifier.issn 1300-1337
dc.identifier.scopus 2-s2.0-105003933296
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15390/EB.2025.13121
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1343103/egitim-bilimleri-alaninda-uluslararasi-indeksli-dergilerde-yayimlanan-makale-basliklarinin-iceriksel-bicimsel-ve-iliskisel-acidan-incelenmesi
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Turkish Education Assoc en_US
dc.relation.ispartof Egitim Ve Bilim-Education and Science en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Titles en_US
dc.subject Academic Writing en_US
dc.subject Document Analysis en_US
dc.subject Educational Research en_US
dc.title Contextual, Formal and Correlational Examination of Article Titles Published in International Indexed Journals in the Field of Educational Sciences en_US
dc.title Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası İndeksli Dergilerde Yayımlanan Makale Başlıklarının İçeriksel, Biçimsel ve İlişkisel Açıdan İncelenmesi
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Çağıltay, Nergiz
gdc.author.wosid Cagiltay, Nergiz/O-3082-2019
gdc.author.wosid Goktas, Yuksel/Q-7743-2019
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Atatürk Üniversitesi,Atatürk Üniversitesi,Atatürk Üniversitesi,Çankaya Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 224 en_US
gdc.description.issue 222 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality Q3
gdc.description.startpage 205 en_US
gdc.description.volume 50 en_US
gdc.description.woscitationindex Social Science Citation Index
gdc.description.wosquality Q3
gdc.identifier.openalex W4410216920
gdc.identifier.trdizinid 1343103
gdc.identifier.wos WOS:001480996600010
gdc.openalex.fwci 0.0
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.17
gdc.openalex.toppercent TOP 10%
gdc.opencitations.count 0
gdc.plumx.mendeley 1
gdc.plumx.scopuscites 0
gdc.scopus.citedcount 0
gdc.wos.citedcount 0
relation.isAuthorOfPublication 0fe960a2-8415-456a-bc2b-5423aa41f19c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0fe960a2-8415-456a-bc2b-5423aa41f19c
relation.isOrgUnitOfPublication aef16c1d-5b84-42f9-9dab-8029b2b0befd
relation.isOrgUnitOfPublication 43797d4e-4177-4b74-bd9b-38623b8aeefa
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery aef16c1d-5b84-42f9-9dab-8029b2b0befd

Files