Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

3D graphics engine design

No Thumbnail Available

Date

2004

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

This thesis presents a 3D Graphics Engine design which includes geometrical methods, graphics pipeline, collision detection, animation of characters, geometric level of detail, terrain, and special effect parts. The quality and also the speed of the designed 3D Graphic Engine is very important. Because of this all methods that are used in designed 3D Graphic Engine are selected as to reach high quality and speed. Application of the designed 3D Graphic Engine shows that the Engine supports high quality and speed
Bu tez geometrik metotlar, grafik yapısı, çarpışmanın tespiti, karakter animasyonu, geometrik detay seviyesi, yüzey, özel efektler kısımlarından oluşan bir üç boyutlu Grafik Motoru tasarımını sunar. Tasarlanan üç boyutlu Grafik Motoru için hem kalite hem de hız çok önemlidir. Bunun için tasarlanan üç boyutlu Grafik Motorunda kullanılan bütün yöntemler yüksek kaliteye ve hıza ulaşılacak şekilde seçilmiştir. Tasarlanan üç boyutlu Grafik Motorunun uygulaması Motorun yüksek kaliteyi ve hızı desteklediğini gösterir

Description

Keywords

Computer Graphics, Real-Time Graphics, Collision Detection, Geometric Level of Detail, Special Effects, Bilgisayar Grafikleri, Gerçek-Zamanlı Grafikler, Çarpışmanın Tespiti, Geometrik Detay Seviyesi, Özel Efektler

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

BAL, M. (2004). 3D graphics engine design. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page