Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Yıldız Gücü (Star Power): Yıldız Sporcular Y Kuşağı Tüketicilerinin Tüketimkararlarını Etkiler mi

dc.contributor.author Avcı, Mustafa Serhat
dc.contributor.author Ergin, Elif Akagün
dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.contributor.other 03.02. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2024-05-14T12:08:32Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T13:26:22Z
dc.date.available 2024-05-14T12:08:32Z
dc.date.available 2025-09-18T13:26:22Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Amaç – Bu araştırmanın amacı, “yıldız gücü faktörleri” olarak bilinen; profesyonel güvenilirlik,sempatik kişilik, atletik uzmanlık, sosyal çekicilik ve karakteristik tarz faktörlerinin Y kuşağıtüketicilerin genel ve spesifik tüketimleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak ve yıldız gücü etkisinincinsiyet ve yaş demografik değişkenleri ile ilişkilerini incelemektir. Yöntem – Nicel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada, Braunstein ve Zhang’ın (2005)atletik yıldız gücü üzerine yaptıkları çalışmada geliştirdikleri Athletic Star Power (SASP) ölçeği veritoplama aracı olarak kullanılmıştır. Y kuşağı 450 katılımcıdan anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS25.0 paket programı kullanılarak tasnif edilmiş, araştırmanın hipotezleri, çoklu doğrusal regresyonanalizi, bağımsız örneklemler için T- testi ve ANOVA analizi yöntemleri ile test edilmiştir. Bulgular – Araştırma sonucunda, Y kuşağı tüketicilerin tüketim kararlarında yıldız gücüfaktörlerinden etkilendikleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, yıldız gücü etkisinin kadın veerkek bireyler üzerinde anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüş ve erkek tüketicilerin kadıntüketicilere göre atletik yıldız gücünden daha fazla etkilendikleri belirlenmiştir. Buna ek olarak,atletik yıldız gücü etkisinin katılımcıların yaşlarına göre farklılaşmadığı sonucuna da varılmıştır.Tartışma – Ünlü sporcuların reklamlarda kullanılması üzerine yapılan çalışmalar, ağırlıklı olarakreklam yöneticilerinin görüşlerine odaklanmış, tüketicilerin bakış açılarının önemini göz ardı etmiştir.Buna ek olarak, çeşitli çalışmalarda ise, ünlü sporcuların tüketiciler üzerindeki etkilerine dairbileşenlerin birbirlerinden bağımsız olarak değerlendirildiği görülmektedir. Bu noktadan hareketlebu araştırmada, yıldız gücü etkisinin tüketici açısından ele alınması hedeflenmiş ve yıldız gücüfaktörleri olarak kabul edilen tüm faktörlerin, dünyanın en büyük ikinci tüketici topluluğu olarakkabul edilen Y kuşağı tüketicilerin tüketim kararları üzerindeki olası etkileri ortaya konmayaçalışılmıştır. Bu bağlamda, markaların ve firmaların dünya nüfusunun yaklaşık %27’sini oluşturan veTürkiye’de ise halen 18 milyonun üzerinde tüketiciyi kapsayan Y kuşağının, yıldız sporculardan nederece etkilendiklerini görmeleri ve “yıldız gücü” etkisinden faydalanabilmeleri oldukça önemlidir. en_US
dc.identifier.citation Özdemir, H.; Akagün Ergin, Elif; Avcı, Mustafa Serhat. (2021). "Yıldız Gücü (Star Power): Yıldız Sporcular Y KuşağıTüketicilerinin Tüketim Kararlarını Etkiler Mi?", İşletme Araştırmaları Dergisi, Vol.13, No.2, pp.1751-1763. en_US
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2021.1227
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1227
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/469915/yildiz-gucu-star-power-yildiz-sporcular-y-kusagi-tuketicilerinin-tuketimkararlarini-etkiler-mi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/123456789/12576
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Spor Bilimleri en_US
dc.title Yıldız Gücü (Star Power): Yıldız Sporcular Y Kuşağı Tüketicilerinin Tüketimkararlarını Etkiler mi en_US
dc.title Yıldız Gücü (Star Power): Yıldız Sporcular Y KuşağıTüketicilerinin Tüketim Kararlarını Etkiler Mi? tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özdemir, Handan
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 1763 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1751 en_US
gdc.description.volume 13 en_US
gdc.identifier.openalex W3174701832
gdc.identifier.trdizinid 469915
gdc.openalex.fwci 0.63339611
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.83
gdc.opencitations.count 1
relation.isAuthorOfPublication 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4

Files