Heterojen Müşteri Segmentleri ve Talep Belirsizliği Varsayımlarıyla Ağ Tasarımı Problemi İçin Bir Model Önerisi
No Thumbnail Available
Date
2023
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmada, talep belirsizliği varsayımı altında aralarında yatay iş birliği bulunan üst düzey müşteriler, orta düzey müşteriler ve temel düzey müşteriler şeklinde heterojen müşteri segmentlerine sahip, dağıtım kanalı seçimi, dağıtım planlaması, envanter, aktarma ve atama kararlarını içeren ağ tasarımı problemine yönelik bir doğrusal tam sayılı programlama modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen matematiksel modelin sunulmasının ardından, ele alınan ağ tasarımı problemi genel amaçlı bir çözücü kullanılarak bir örnek olay ve bu örnek olaydan türetilen farklı senaryolar için çözülmüştür. Ardından, örnek olay çözümü ve senaryo çözümlerine yönelik nümerik analizler yapılmış, modelin işlevselliği gösterilmiş ve belirlenen temel performans kriterleri üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Nümerik analizler sonucunda, benzer karar süreçlerini içeren durumlarla karşılaşan karar vericiler için müşteri segmentasyonu ve yatay iş birliğinin önemi ortaya koyulmuştur. Üst düzey müşteriler arasında ve üst düzey müşterilerden orta düzey müşterilere ürün aktarımı seçeneğinin bulunmamasının toplam maliyeti yükselttiği görülmüştür. Bu sebeple, tedarik zinciri elemanları arasında kurulan yatay iş birliklerinin toplam ağ maliyetinde iyileşme sağladığı söylenebilmektedir.
Description
Keywords
İşletme
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
Volume
58
Issue
3
Start Page
1945
End Page
1971