Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Heterojen Müşteri Segmentleri ve Talep Belirsizliği Varsayımlarıyla Ağ Tasarımı Problemi İçin Bir Model Önerisi

dc.contributor.author Kazanç, Hande Cansın
dc.contributor.author Yavrucu, Erencan
dc.contributor.author Soysal, Mehmet
dc.contributor.other İşletme
dc.date.accessioned 2025-05-13T12:33:06Z
dc.date.available 2025-05-13T12:33:06Z
dc.date.issued 2023
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Türk Alman Üni̇versi̇tesi̇,Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, talep belirsizliği varsayımı altında aralarında yatay iş birliği bulunan üst düzey müşteriler, orta düzey müşteriler ve temel düzey müşteriler şeklinde heterojen müşteri segmentlerine sahip, dağıtım kanalı seçimi, dağıtım planlaması, envanter, aktarma ve atama kararlarını içeren ağ tasarımı problemine yönelik bir doğrusal tam sayılı programlama modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen matematiksel modelin sunulmasının ardından, ele alınan ağ tasarımı problemi genel amaçlı bir çözücü kullanılarak bir örnek olay ve bu örnek olaydan türetilen farklı senaryolar için çözülmüştür. Ardından, örnek olay çözümü ve senaryo çözümlerine yönelik nümerik analizler yapılmış, modelin işlevselliği gösterilmiş ve belirlenen temel performans kriterleri üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Nümerik analizler sonucunda, benzer karar süreçlerini içeren durumlarla karşılaşan karar vericiler için müşteri segmentasyonu ve yatay iş birliğinin önemi ortaya koyulmuştur. Üst düzey müşteriler arasında ve üst düzey müşterilerden orta düzey müşterilere ürün aktarımı seçeneğinin bulunmamasının toplam maliyeti yükselttiği görülmüştür. Bu sebeple, tedarik zinciri elemanları arasında kurulan yatay iş birliklerinin toplam ağ maliyetinde iyileşme sağladığı söylenebilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.08.2152
dc.identifier.endpage 1971 en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1945 en_US
dc.identifier.trdizinid 1197115
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.08.2152
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1197115/heterojen-musteri-segmentleri-ve-talep-belirsizligi-varsayimlariyla-ag-tasarimi-problemi-icin-bir-model-onerisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/9801
dc.identifier.volume 58 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Heterojen Müşteri Segmentleri ve Talep Belirsizliği Varsayımlarıyla Ağ Tasarımı Problemi İçin Bir Model Önerisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 69432c5f-7880-45d3-b209-2a9f11ce4ff2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 69432c5f-7880-45d3-b209-2a9f11ce4ff2
relation.isOrgUnitOfPublication 9b4a8eed-e4b0-49f2-bcc6-6d23bcbf1218
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 9b4a8eed-e4b0-49f2-bcc6-6d23bcbf1218

Files