Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

A congestion pricing approach to reduce traffic jams in urban arterial networks

dc.contributor.author Alpay, Ayşe Nilay
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-04-28T20:35:30Z
dc.date.available 2020-04-28T20:35:30Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract A novel approach is introduced to aid congestion toll management for a simple city network. Vickrey's single bottleneck model is effective for a single commuter's route; however even in simple road networks congestion in a certain zone will affect the flow values in the rest of the network. Using a step by step methodology to determine equilibrium flow values, it is possible to use the single bottleneck approach separately for all bottleneck queue formations with some simplifying assumptions. Average waiting time is used to evaluate the severity of a queue and is computed with simulation runs. An analytical derivation for the waiting time is also made and a paradoxical result is also highlighted. Keywords: Traffic jams, congestion pricing, discrete event simulation en_US
dc.description.abstract Basit bir şehir ağı için trafik sıkışıklığı yönetimine yardımcı olacak yeni bir yaklaşım getirilmektedir. Vickrey tek darboğaz modeli, tek bir işe gidiş rotası için etkilidir. Ancak basit yol ağlarında bile belli bir bölgedeki tıkanıklık, ağın geri kalanındaki akış değerlerini etkileyecektir. Denge akış değerlerini belirlemek için adım adım bir yöntem kullanarak, bazı basitleştirici varsayımlarla birlikte tüm darboğazdaki kuyruk noktaları için tekli darboğaz yaklaşımını ayrı ayrı kullanmak mümkündür. Kuyruğun derecesini ölçmek için kullanılan ortalama bekleme süresi simülasyon yaklaşımıyla hesaplanmıştır, bunun yanında bu değer için bir analitik formül de bulunmuştur. Ortalama bekleme süresi ile ilgili tespit edilen bir paradoks da vurgulanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Trafik tıkanıklığı, sıkışıklık fiyatlandırma, kesikli olay benzetimi en_US
dc.identifier.citation Ayşe Nilay Alpay (2019). A congestion pricing approach to reduce traffic jams in urban arterial networks / Şehir içi ana arter ağlarında trafik tıkanıklığını gidermek için sıkışıklık fiyatlandırma yaklaşımı. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/3474
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Traffic Jams en_US
dc.subject Congestion Pricing en_US
dc.subject Discrete Event Simulation en_US
dc.subject Trafik Tıkanıklığı en_US
dc.subject Sıkışıklık Fiyatlandırma en_US
dc.subject Kesikli Olay Benzetimi en_US
dc.title A congestion pricing approach to reduce traffic jams in urban arterial networks tr_TR
dc.title A Congestion Pricing Approach To Reduce Traffic Jams in Urban Arterial Networks en_US
dc.title.alternative Şehir İçi Ana Arter Ağlarında Trafik Tıkanıklığını Gidermek için Sıkışıklık Fiyatlandırma Yaklaşımı en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Bölümü en_US
gdc.description.endpage 81 en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Alpay, Ayşe Nilay.pdf
Size:
2.63 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: