Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği

dc.contributor.author Kayalı, Ecem
dc.date.accessioned 2022-01-31T13:26:11Z
dc.date.available 2022-01-31T13:26:11Z
dc.date.issued 2021
dc.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Ankara ilinde bulunan Y kuşağındaki bireylerin organik pazarlarda veya ürünlerini sanal alışveriş ortamlarındaki tüketici tutumları ve davranışlarını incelemek adıyla yapılmıştır. Teknolojinin gelişmesi ile meydana gelen değişiklikler ve gelişmeler ile birlikte bireylerin kendilerine ihtiyaç duydukları satın alma davranışları ortaya çıkmaktadır. Günümüzde rekabetin anlamlı olarak artışın görüldüğü markalarda ise Y kuşağı tarafından genellikle tercih edilmesi ile yapılan bir çalışmadır. Yapılan bu çalışmada rastgele seçilen ve gönüllü olarak katılan toplamda 500 katılımcıdan meydana gelmiştir. Çalışma içeriğinde ise teknolojik olarak belirtilen sosyal medya ağları veya web sitelerini kullanan Y kuşağının kitlesel sanal alışveriş düzeylerini belirlemek için anket ölçeği uygulanmıştır. Bu anket ölçeğinin verilerini korelasyon ve regresyon analizleri ile bulguları tespit edilmiştir. Bu bilgiler ışığında çalışmada, ünlülerin kullandıkları ürünler ile sıklıkla karşılaştıklarını, tüketicilerin genellikle haftada 1 ya da 2 gün alışveriş yaptıklarını, bu ürünleri satın almak için çoğunlukla sosyal medyadan haberdar oldukları ve sosyal medya içerikli reklamlardan etkilendikleri bulunmuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the consumer attitudes and behaviors of the individuals in the generation Y in Ankara, in organic markets or in virtual shopping environments for their products. With the changes and developments that occur with the development of technology, the behaviors of individuals to buy themselves and what they need emerge. It is a study that is generally preferred by the Y generation in brands where competition is seen as a significant increase today. This study consisted of a total of 50 participants randomly selected and voluntarily participated. In the content of the study, a questionnaire scale was applied to determine the massive shopping levels of the generation Y who use technologically specified social media networks or websites. The findings of this survey scale were determined by correlation and regression analysis of the data analysis. In the light of this information, it was found in the study that celebrities frequently encounter the products they use, consumers usually shop 1 or 2 days a week, they are mostly aware of social media to buy these products and are affected by social media content ads. en_US
dc.identifier.citation Kayalı, ecem (2021). Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği / Purchasing behavior in virtual purchases in the organic market; Ankara example. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. en_US
dc.identifier.endpage 83 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/4976
dc.language.iso tr en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tüketici en_US
dc.subject Sanal Alışveriş en_US
dc.subject Sosyal Medya en_US
dc.subject Y Kuşağı en_US
dc.subject Satın Alma en_US
dc.subject Consumer en_US
dc.subject Virtual Shopping en_US
dc.subject Social Media en_US
dc.subject Generation Y en_US
dc.subject Purchasing en_US
dc.title Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği tr_TR
dc.title Y Kuşağı Organik Pazardaki Sanal Alışverişlerinde Satın Alma Davranışları; Ankara Örneği en_US
dc.title.alternative Purchasing Behavior in Virtual Purchases in the Organic Market; Ankara Example en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Thesis.pdf
Size:
1.46 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: