Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.author Avcı, Mustafa Serhat
dc.contributor.author Ergin, Elif Akagün
dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.contributor.other 03.02. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2024-04-25T07:42:21Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T14:09:34Z
dc.date.available 2024-04-25T07:42:21Z
dc.date.available 2025-09-18T14:09:34Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu araştırma, Türkiye’de yayınlanan televizyon reklamlarındaki mesajlarda milli ve kültürel değerlerinkullanımına karşı genel tüketici tutumunu ve tüketicilerin bu reklamlardaki mesajlara karşı olası tepkileriniortaya koymaktadır. Televizyon reklamlarında milli ve kültürel değerlerin kullanımı, farklı çalışmalardafarklı boyutlar açısından ele alınmaktadır. Araştırmacıların genellikle içerik analizi yöntemini tercihettikleri bu alanda yazarlar, fenomenolojik desen ve derinlemesine mülakat tekniğini kullanmış, 13 sorudanoluşan bir soru formu ile, 11 katılımcı ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, tüketicilerinreklamlarda kültürel ve milli değerleri kullanan markalara karşı kendilerini daha yakın hissettiklerinigöstermiş ve buna ek olarak, tüketicilerin bu değerleri kullanmanın markaların kültürel ve milli değerleresaygı gösterdiği düşüncesi üzerinde birleştikleri görülmüştür. Bu duygu ve düşünceler, markalar içintüketici ile iletişimi çok daha kolay hale getirmekte ve markalar ile tüketiciler arasında pozitif bir bağoluşturmaktadır. Tüketicilerin kendi milli ve kültürel değerlerine saygı gösteren, bu değerleri yaşatmakiçin onlara destek olan markalara yakınlık duydukları, bu markaları savundukları ve ihtiyaçlarınıkarşılamak için bu markaları tercih ettikleri görülmektedir. en_US
dc.identifier.citation Özdemir, H.; Akagün Ergin, E.; Avcı, M.S. (2021). "Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol.56, No.2, pp.1167-1189. en_US
dc.identifier.doi i10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.06.1613
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri https://doi.org/i10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.06.1613
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/453150/milli-ve-kulturel-degerlerin-marka-tercihine-etkisi-televizyon-reklamlari-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/13430
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Film en_US
dc.subject Radyo en_US
dc.subject Televizyon en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Kültürel Çalışmalar en_US
dc.title Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.title Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özdemir, Handan
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Tanımlanmamış Kurum,Tanımlanmamış Kurum,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 1189 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1167 en_US
gdc.description.volume 56 en_US
gdc.identifier.openalex W3174807083
gdc.identifier.trdizinid 453150
gdc.openalex.fwci 0.0
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.14
gdc.opencitations.count 0
relation.isAuthorOfPublication 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4

Files