Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Barış Eğitimi: Evrimleşmiş bir Şiddetsizlik Bilinci için Eğitim

dc.contributor.author Yemenici, Alev
dc.contributor.authorID 100753 tr_TR
dc.date.accessioned 2020-04-09T10:48:50Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T13:26:44Z
dc.date.available 2020-04-09T10:48:50Z
dc.date.available 2025-09-18T13:26:44Z
dc.date.issued 2016
dc.description.abstract Bu makale beyin temelli ön bir barış eğitimi modeli sunmayı amaçlamaktadır. Günümüzdeki barış eğitimi modellerinin vurguladığı insan hakları eğitimi, çevre eğitimi ve çatışma çözümü eğitimi konularının yanısıra, bu model şiddetin nörobiyolojik nedenleri ve erken önlenmesi meselelerinin ele alınabileceği yeni bir seviye -hücresel seviye- öne sürmektedir. Özellikle, bu model, şiddetin nörobiyolojik sebepleri ve önlenmesi ile erken travmanın doğum öncesi, doğum sırasında ve sonrasında gelişmekte olan beyin üzerindeki etkisi hakkındaki bilgileri yayılmasını savunmaktadır. Sevgi ve şiddete ilişkin kimyasallara dair temel ve beynin esas yapısı bu erken dönemlerde oluşmaktadır. Diğer bir deyişle bu model, çocuklar, ergenler ve yetişkinlerin eğitimi yoluyla şiddetin önlenebileceği hücresel bir boyut olduğunu ortaya koymaktadır. en_US
dc.description.abstract This paper aims to present a preliminary, brain-based model of peace education. In addition to subjects that current peace education models emphasize such as human rights education, environmental education and conflict resolution education, this model aims to introduce another level, namely the cellular level, at which neurobiological causes of violence and its early prevention can be addressed. Specifically, the model advocates dissemination of information on neurobiological causes and prevention of violence, and the impact of early trauma on the developing brain during the pre-natal, birth, and postnatal periods. These early periods are when a foundation of love chemicals or chemicals of violence is established and the fundamental brain architecture is laid down. In other words, through the education of children, adolescents, and adults, the model opens up a cellular dimension where violence can be prevented.
dc.description.publishedMonth 1
dc.identifier.citation Yemenici, Alev, "Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-violence", All Azimuth-a Journal of Foreign Policy and Peace, Vol. 5, No. 1, pp. 5-25, (2016). en_US
dc.identifier.doi 10.20991/allazimuth.167340
dc.identifier.issn 2146-7757
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85013653597
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20991/allazimuth.167340
dc.language.iso tr en_US
dc.language.iso en
dc.publisher Center Foreign Policy & Peace Research
dc.relation.ispartof All Azimuth: A Journal of Foreign Policy and Peace en_US
dc.relation.ispartof All Azimuth: A Journal of Foreign Policy and Peace
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Siyasi Bilimler en_US
dc.subject Peace Education
dc.subject Birth Trauma
dc.subject Non-Violence
dc.subject Brain Enrichment
dc.subject Empowerment
dc.title Barış Eğitimi: Evrimleşmiş bir Şiddetsizlik Bilinci için Eğitim en_US
dc.title Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-violence tr_TR
dc.title Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-Violence
dc.title.alternative Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-Violence en_US
dc.type Article en_US
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Yemenici, Ayşe Alev
gdc.author.scopusid 57193406815
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.department Çankaya University
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üniversitesi en_US
gdc.description.departmenttemp [Yemenici, Alev] Cankaya Univ, Dept Translat & Interpreting Studies, Ankara, Turkey
gdc.description.endpage 25 en_US
gdc.description.endpage 25
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.issue 1
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
gdc.description.scopusquality Q2
gdc.description.startpage 5 en_US
gdc.description.startpage 5
gdc.description.volume 5 en_US
gdc.description.volume 5
gdc.description.woscitationindex Emerging Sources Citation Index
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.openalex W2261347610
gdc.identifier.wos WOS:000376576300001
gdc.openalex.fwci 1.2036895
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.82
gdc.opencitations.count 2
gdc.plumx.crossrefcites 1
gdc.plumx.mendeley 43
gdc.plumx.scopuscites 6
gdc.scopus.citedcount 6
gdc.wos.citedcount 2
relation.isAuthorOfPublication 79eb5dc1-6bdf-4afb-9ca0-96aa6b892193
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 79eb5dc1-6bdf-4afb-9ca0-96aa6b892193
relation.isOrgUnitOfPublication 997790f6-a5e1-4d6b-9c50-3165c288d84a
relation.isOrgUnitOfPublication 28fb8edb-0579-4584-a2d4-f5064116924a
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 997790f6-a5e1-4d6b-9c50-3165c288d84a

Files