Barış Eğitimi: Evrimleşmiş bir Şiddetsizlik Bilinci için Eğitim
| dc.contributor.author | Yemenici, Alev | |
| dc.contributor.authorID | 100753 | tr_TR |
| dc.date.accessioned | 2020-04-09T10:48:50Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-18T13:26:44Z | |
| dc.date.available | 2020-04-09T10:48:50Z | |
| dc.date.available | 2025-09-18T13:26:44Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.description.abstract | Bu makale beyin temelli ön bir barış eğitimi modeli sunmayı amaçlamaktadır. Günümüzdeki barış eğitimi modellerinin vurguladığı insan hakları eğitimi, çevre eğitimi ve çatışma çözümü eğitimi konularının yanısıra, bu model şiddetin nörobiyolojik nedenleri ve erken önlenmesi meselelerinin ele alınabileceği yeni bir seviye -hücresel seviye- öne sürmektedir. Özellikle, bu model, şiddetin nörobiyolojik sebepleri ve önlenmesi ile erken travmanın doğum öncesi, doğum sırasında ve sonrasında gelişmekte olan beyin üzerindeki etkisi hakkındaki bilgileri yayılmasını savunmaktadır. Sevgi ve şiddete ilişkin kimyasallara dair temel ve beynin esas yapısı bu erken dönemlerde oluşmaktadır. Diğer bir deyişle bu model, çocuklar, ergenler ve yetişkinlerin eğitimi yoluyla şiddetin önlenebileceği hücresel bir boyut olduğunu ortaya koymaktadır. | en_US |
| dc.description.abstract | This paper aims to present a preliminary, brain-based model of peace education. In addition to subjects that current peace education models emphasize such as human rights education, environmental education and conflict resolution education, this model aims to introduce another level, namely the cellular level, at which neurobiological causes of violence and its early prevention can be addressed. Specifically, the model advocates dissemination of information on neurobiological causes and prevention of violence, and the impact of early trauma on the developing brain during the pre-natal, birth, and postnatal periods. These early periods are when a foundation of love chemicals or chemicals of violence is established and the fundamental brain architecture is laid down. In other words, through the education of children, adolescents, and adults, the model opens up a cellular dimension where violence can be prevented. | |
| dc.description.publishedMonth | 1 | |
| dc.identifier.citation | Yemenici, Alev, "Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-violence", All Azimuth-a Journal of Foreign Policy and Peace, Vol. 5, No. 1, pp. 5-25, (2016). | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.20991/allazimuth.167340 | |
| dc.identifier.issn | 2146-7757 | |
| dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85013653597 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.20991/allazimuth.167340 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | en | |
| dc.publisher | Center Foreign Policy & Peace Research | |
| dc.relation.ispartof | All Azimuth: A Journal of Foreign Policy and Peace | en_US |
| dc.relation.ispartof | All Azimuth: A Journal of Foreign Policy and Peace | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.subject | Siyasi Bilimler | en_US |
| dc.subject | Peace Education | |
| dc.subject | Birth Trauma | |
| dc.subject | Non-Violence | |
| dc.subject | Brain Enrichment | |
| dc.subject | Empowerment | |
| dc.title | Barış Eğitimi: Evrimleşmiş bir Şiddetsizlik Bilinci için Eğitim | en_US |
| dc.title | Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-violence | tr_TR |
| dc.title | Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-Violence | |
| dc.title.alternative | Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-Violence | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dc.type | Article | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| gdc.author.institutional | Yemenici, Ayşe Alev | |
| gdc.author.scopusid | 57193406815 | |
| gdc.description.department | Çankaya University | en_US |
| gdc.description.department | Çankaya University | |
| gdc.description.departmenttemp | Çankaya Üniversitesi | en_US |
| gdc.description.departmenttemp | [Yemenici, Alev] Cankaya Univ, Dept Translat & Interpreting Studies, Ankara, Turkey | |
| gdc.description.endpage | 25 | en_US |
| gdc.description.endpage | 25 | |
| gdc.description.issue | 1 | en_US |
| gdc.description.issue | 1 | |
| gdc.description.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | |
| gdc.description.scopusquality | Q2 | |
| gdc.description.startpage | 5 | en_US |
| gdc.description.startpage | 5 | |
| gdc.description.volume | 5 | en_US |
| gdc.description.volume | 5 | |
| gdc.description.woscitationindex | Emerging Sources Citation Index | |
| gdc.description.wosquality | N/A | |
| gdc.identifier.openalex | W2261347610 | |
| gdc.identifier.wos | WOS:000376576300001 | |
| gdc.openalex.fwci | 1.2036895 | |
| gdc.openalex.normalizedpercentile | 0.82 | |
| gdc.opencitations.count | 2 | |
| gdc.plumx.crossrefcites | 1 | |
| gdc.plumx.mendeley | 43 | |
| gdc.plumx.scopuscites | 6 | |
| gdc.scopus.citedcount | 6 | |
| gdc.wos.citedcount | 2 | |
| relation.isAuthorOfPublication | 79eb5dc1-6bdf-4afb-9ca0-96aa6b892193 | |
| relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 79eb5dc1-6bdf-4afb-9ca0-96aa6b892193 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | 997790f6-a5e1-4d6b-9c50-3165c288d84a | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | 28fb8edb-0579-4584-a2d4-f5064116924a | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 997790f6-a5e1-4d6b-9c50-3165c288d84a |