Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Identifying the factors influencing truancy and using data mining for prediction

Thumbnail Image

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Çankaya Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Truancy from school is a problem in most societies, including developed societies. This research presents the process of discovering the underlying patterns behind truancy through the use of informed discussions and data mining techniques. The main objective of the study is to identify pupils at risk of truancy, before it occurs. Several models were built using different; classification algorithms. K=1-nearest neighbour showed the highest accuracy across all algorithms. The research also showed the importance of the new factor, security situation in identifying pupils at risk of truancy.
Okuldan kaçma gelişmiş toplumlar da dahil çoğu toplumdaki bir problemdir. Bu araştırma, bilinçli müzakere ve veri tarama tekniklerinin kullanılmasıyla okuldan kaçmanın arkasındaki temel şablonları bulma prosesini sunmaktadır. Çalışmanın ana amacı, meydana gelmeden önce okuldan kaçma riski olan öğrencileri tespit etmektir. Farklı sınıflandırma algoritmaları kullanarak birden fazla model geliştirilmiştir. K=1-en yakın komşu tüm algoritmalarda en yüksek doğruluğu göstermiştir. Araştırma ayrıca, okuldan kaçma riski olan öğrencilerin tespitinde güvenlik durumunun yeni bir faktör olarak önemini de göstermiştir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Albayati, Hayder Abdulabbas Waheed (2017). Identifying the factors influencing truancy and using data mining for prediction / Yokluğunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve tahmin için veri madenciliğini kullanma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

56
Page Views

757

checked on Nov 26, 2025

Downloads

517

checked on Nov 26, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available