Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

An assesment on the effects of different design criteria on storefronts

Thumbnail Image

Date

2003

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
İç Mimarlık
Bölümümüzün temel amacı, dünya standartlarında eğitim almış, bilim ve teknolojide gelişmeleri yakından takip eden ve bu gelişmeleri tasarım sürecine adapte edebilen, tasarım sürecinde eleştirel düşünmeye ve gelişmeye açık, Türkiye Cumhuriyeti değerlerine bağlı, insan ve çevreye duyarlı, ilgili kullanıcıların gereksinimlerini dikkate alarak kullanışlı ürünler/mekanlar yaratabilen, edindiği bilgiler ile yaptığı işler sayesinde toplumun her kesiminde saygı duyulan bireyler/iç mimarlar yetiştirmektir.

Journal Issue

Events

Abstract

The aim of this thesis is to examine the effects of different design criteria on storefront architecture. The study defines a space and calls it "the threshold". This space, "the threshold", comes into being with filters. These filters; if listed from the beginning; are the front of the store, store facade, display window, and interior space of the store. This study focuses on this defined space in three phases: first, an investigation of the theoretical knowledge about the subject; second, a case study to choose a specific brand; and third, the case study of the brand KOTON. The thesis concludes that the space created by the filters is a threshold that helps consumers decide whether to enter a store or not. The case study results can be accepted as the proof of the thesis.
Bu çalışmanın amacı farklı tasarım kriterlerinin mağaza cepheleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Çalışma bir mekan tanımlar ve bu mekana "eşik" adını verir. Bu mekan "eşik" filtreler aracılığı ile oluşmaktadır. Bu filtreler sırasıyla mağaza önü, mağaza cephesi, mağaza vitrini, ve mağaza içidir. Çalışma üç aşamadan oluşmaktadır: birinci aşama, konu hakkındaki teorik inceleme, ikinci aşama, örnek marka seçme çalışması, ve üçüncü aşama, KOTON markası üzerinde araştırmadır. Filtrelerin oluşturduğu mekan olan eşiğin, tüketicilerin mağazaya girip girmeme karalarına katkısı ile tez sonuca ulaşmaktadır. Örnek çalışma sonuçları tezin ispatı olarak kabul edilebilir.

Description

Keywords

Stores, Chain Stores, Corporate Identity, Storefronts, Facades, Display Windows, Threshold, Filter, Shopping Center, Mağazalar, Zincir Mağazalar, Kurum Kimliği, Mağaza Önleri, Mağaza Cepheleri, Vitrinler, Eşik, Filtre, Alışveriş Merkezleri

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Aslantamer, Özlem Nur (2003). An assesment on the effects of different design criteria on storefronts / Mağaza cephelerine etki eden farklı tasarım kriterleri üzerine bir değerlendirme.Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

151