Communication of Innovation Messages via the Internet: An Example of Turkish Exporting Firms
Loading...
Date
2019
Authors
Sakarya, A. Orçun
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
In a firm, innovation mainly targets to preserve competitive
advantage via commercialization. The objective of this study
is to examine the extent of website innovation statements of
Turkish firms listed in the top one thousand exporter firms’
ranking of the Turkish Exporters Assembly. To do this,
website contents that are closely related to the notion of
innovation are examined. Content analysis methodology is
used to group websites which contain innovation related
statements. The groups consist of values, vision, mission,
research and development activities, and topics related to
innovative activities. At the end of the study, it was deduced
that businesses are gradually increasing in their innovation
awareness as a message to stakeholders, especially in the
context of their research and development activities.
Bir firmada inovasyon stratejisi temel olarak rekabet avantajının ticarileşme yoluyla korunmasını amaçlamaktadır. Çalışmanın amacı Türkiye İhracatçılar Meclisinin ilk bin ihracatçı firması listesinde bulunan şirketlerin web sitesindeki inovasyon ifadelerinin kapsamının incelenmesidir. Bu yönde, web sitelerinin inovasyon kavramıyla yakın ilgisi olan içerikleri incelenmiştir. İnovasyon ile ilgili ifadeler içeren web sitelerinin gruplandırılması için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Gruplar; değerler, vizyon, misyon, araştırma-geliştirme faaliyetleri ve inovatif faaliyetlerle ilgili konulardan oluşmaktadır. Çalışmanın sonunda, firmaların paydaşlarına, temel olarak artan inovasyon farkındalıklarını araştırma-geliştirme faaliyetleri bağlamında bir mesaj olarak verdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bir firmada inovasyon stratejisi temel olarak rekabet avantajının ticarileşme yoluyla korunmasını amaçlamaktadır. Çalışmanın amacı Türkiye İhracatçılar Meclisinin ilk bin ihracatçı firması listesinde bulunan şirketlerin web sitesindeki inovasyon ifadelerinin kapsamının incelenmesidir. Bu yönde, web sitelerinin inovasyon kavramıyla yakın ilgisi olan içerikleri incelenmiştir. İnovasyon ile ilgili ifadeler içeren web sitelerinin gruplandırılması için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Gruplar; değerler, vizyon, misyon, araştırma-geliştirme faaliyetleri ve inovatif faaliyetlerle ilgili konulardan oluşmaktadır. Çalışmanın sonunda, firmaların paydaşlarına, temel olarak artan inovasyon farkındalıklarını araştırma-geliştirme faaliyetleri bağlamında bir mesaj olarak verdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Description
Keywords
İnovasyon, Araştırma ve Geliştirme, Paydaş, Web Sitesi, İnnovation, Research and Development, Stakeholder, Website
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Sakarya, Arif Orçun (2019). "Communication of Innovation Messages via the
Internet: An Example of Turkish Exporting Firms", Journal of Internet Applications and
Management, Vol. 10, No. 2, pp. 81-91.
WoS Q
Scopus Q
Source
Journal of Internet Applications and Management
Volume
10
Issue
2
Start Page
81
End Page
91