Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Communication of Innovation Messages via the Internet: An Example of Turkish Exporting Firms

dc.contributor.authorSakarya, A. Orçun
dc.contributor.authorID19342tr_TR
dc.date.accessioned2020-11-19T08:51:32Z
dc.date.available2020-11-19T08:51:32Z
dc.date.issued2019
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractIn a firm, innovation mainly targets to preserve competitive advantage via commercialization. The objective of this study is to examine the extent of website innovation statements of Turkish firms listed in the top one thousand exporter firms’ ranking of the Turkish Exporters Assembly. To do this, website contents that are closely related to the notion of innovation are examined. Content analysis methodology is used to group websites which contain innovation related statements. The groups consist of values, vision, mission, research and development activities, and topics related to innovative activities. At the end of the study, it was deduced that businesses are gradually increasing in their innovation awareness as a message to stakeholders, especially in the context of their research and development activities.en_US
dc.description.abstractBir firmada inovasyon stratejisi temel olarak rekabet avantajının ticarileşme yoluyla korunmasını amaçlamaktadır. Çalışmanın amacı Türkiye İhracatçılar Meclisinin ilk bin ihracatçı firması listesinde bulunan şirketlerin web sitesindeki inovasyon ifadelerinin kapsamının incelenmesidir. Bu yönde, web sitelerinin inovasyon kavramıyla yakın ilgisi olan içerikleri incelenmiştir. İnovasyon ile ilgili ifadeler içeren web sitelerinin gruplandırılması için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Gruplar; değerler, vizyon, misyon, araştırma-geliştirme faaliyetleri ve inovatif faaliyetlerle ilgili konulardan oluşmaktadır. Çalışmanın sonunda, firmaların paydaşlarına, temel olarak artan inovasyon farkındalıklarını araştırma-geliştirme faaliyetleri bağlamında bir mesaj olarak verdiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.citationSakarya, Arif Orçun (2019). "Communication of Innovation Messages via the Internet: An Example of Turkish Exporting Firms", Journal of Internet Applications and Management, Vol. 10, No. 2, pp. 81-91.en_US
dc.identifier.doi10.34231/iuyd.628567
dc.identifier.endpage91en_US
dc.identifier.issn1309-8810
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4169
dc.identifier.volume10en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofJournal of Internet Applications and Managementen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectAraştırma ve Geliştirmeen_US
dc.subjectPaydaşen_US
dc.subjectWeb Sitesien_US
dc.subjectİnnovationen_US
dc.subjectResearch and Developmenten_US
dc.subjectStakeholderen_US
dc.subjectWebsiteen_US
dc.titleCommunication of Innovation Messages via the Internet: An Example of Turkish Exporting Firmstr_TR
dc.titleCommunication of Innovation Messages Via the Internet: an Example of Turkish Exporting Firmsen_US
dc.title.alternativeİnternet Aracılığıyla İnovasyon Mesajlarının İletişimi: Türk İhracatçı Firmaları Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sakarya, Arif Orçun.pdf
Size:
823.35 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: