Meslek Yüksek Okulu
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/285
Browse
Browsing Meslek Yüksek Okulu by Author "45368"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Ökdem, Meltem (2020). "Assessment of Criminal Charges Brought Against Teachers", Journal of Education and Future, No. 17, pp. 83-94.Assessment of Criminal Charges Brought Against Teachers(2020) Ökdem, Meltem; 45368The aim of this study was to assess the charges brought against teachers in criminal courts in Turkey. A qualitative research method was used in the study. The study used the document analysis method because it involved the study of legal documents. In order to determine what cases against teachers were brought to trial between 2004 and 2018, charges filed against teachers were obtained via www.kazancı.com and www.LegalBank.com. databases. The themes in the study were determined in accordance with the Turkish Criminal Law as crimes against the person, crimes against the nation and the state, and crimes against society. The study was initiated as a result of the fact that cases of violence in schools have increased rapidly in recent years. One factor in this is offenses committed by teachers, and this situation will cause grave social problems in the future if no measures are taken. It was found that most charges brought against teachers in the criminal courts were cases related to crimes against the person. This was followed by crimes against the nation and state and crimes against society. The curriculum of Faculties of Education should include courses such as human rights, education law, anger control and conflict management to raise teachers’ awareness of these issues.Book Part Citation Count: Şahin, Mehmet; Aytaç, Tufan. "Eğitime giriş", Ankara: Pegem Akademi, pp. 45-64, 2019.Eğitime Giriş(Pegem Akademi, 2019) Ökdem, Meltem; 45368Article Citation Count: Ökdem, Meltem. (2020). "Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol.24, No.3, pp.589-599.Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi(2020) Ökdem, Meltem; 45368Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yargıya (Yargıtay) intikal eden suç kapsamındaki davranışlarının değerlendirilmesidir. Tarama modelinde olan bu çalışmada “nitel” araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin 2004-2018 yılları arasındaki suçlarını tespit etmek üzere mahkeme kararları üzerinde çalışıldığı için “doküman incelemesi” yöntemi kullanılmış ve bu kapsamda öğrenciler hakkında açılan 34 dava incelenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin kişiye karşı suçlardan vücut dokunulmazlığına giren kasten yaralama suçunu en fazla işlediği görülmüştür. En az işlenenin ise anayasal düzene karşı işlenen suçlar olduğu görülmüştür. Araştırma sonucu getirilen önerilerin bazıları şunlardır: Okullarda sosyal etkinliklere daha fazla ağırlık verilebilir. Öğrenciler başta sportif etkinlikler olmak üzere ilgi ve yeteneklerine uygun sosyal etkinliklere yöneltildikleri zaman şiddet olaylarının azalacağı düşünülmektedir. Okul girişlerinde metal detektörler kullanılması durumunda öğrencilerin okula bıçak gibi yaralayıcı hatta öldürücü aletler sokması engellenmiş olur- Yapılan araştırma sonucunda cinsel istismarın daha çok okul ortamında akran istismarı şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Dünyanın birçok ülkesinde okullarda cinsel tacizleri önlemek adına çeşitli programlar yürütülmektedir. Bu programların benzerleri Türkiye’de de uygulanmalıdırArticle Citation Count: Ökdem, M. (2023). "Mobbing Used Against Teachers By School Administrators: Examples Of Case", Hacettepe Egitim Dergisi, Vol.38, No.1, pp.90-101.Mobbing Used Against Teachers By School Administrators: Examples Of Case(2023) Ökdem, Meltem; 45368Mobbing means psychological violence, siege, harassment, inconvenience or annoyance. Mobbing against a teacher in schools can also negatively affect other teachers and create negativities in their performance. Also, this costs society a lot. It is crucial for teachers raising young people who are our future to work peacefully in their workplace both for themselves and for students. The purpose of this study was to assess mobbing behaviors, which are used by school principals against teachers and are submitted to the court. The study chose the “qualitative” research method. The study reached the mobbing cases opened by teachers against school principals on (www.LegalBank.com). The study investigated the mobbing cases by giving keywords without date restriction. Since the study investigated the court decisions to determine the mobbing behaviors used by school principals against teachers, it used the “document review” method and reached 15 cases between 2010 and 2020 within this scope. As a result of the study the school principals most displayed behaviors in the category of “attacks against professional career” of the teachers. Eight of the cases were attacks against professional career. Then the study reached six mobbing cases against communication. However, the study encountered no behaviors related to “attacks against social relations”. In order to prevent these behaviors, we can recommend the following: Awareness should be raised in teachers concerning psychological harassment/intimidation in schools, seminars should be organized for them to protect from such behaviors via in-service training applications, awareness should be raised in teachers concerning their legal rights, the crime of administrators applying mobbing should be registered and they should not be allowed to get promotion and should be suspended for a certain period of time.Article Citation Count: Ökdem, M. (2021). “Öğretmenlerin İlk Ve Orta Okullardaki Kural Dışı Davranışlarına İlişkin Karşılaştırmalı Bir Araştırma” International Social Sciences Studies Journal, Vol. 7, No.78; pp. 589-607.Öğretmenlerin İlk ve Orta Okullardaki Kural Dışı Davranışlarına İlişkin Karşılaştırmalı Bir Araştırma(2021) Ökdem, Meltem; 45368Öğretmenlerin aldıkları disiplin cezalarının bazıları özlük haklarını olumsuz olarak etkilemektedir. Öğretmenler aldıkları cezalar yüzünden görevde yükselememekte hatta memuriyetleri sona ermektedir. Öğretmenlerin bu yüzden moralleri bozuluyor ve motivasyonları düşebiliyor. Ayrıca aldıkları cezalar nedeniyle öğrenci ve velinin gözünde itibar kaybına uğrayabiliyorlar. Bu araştırmada 2002 yılında yapılan doktora tezinin tekrarı 2020 de yapılmış ve öğretmenlerin hangi kural dışı davranışları gösterdikleri ve neden kural dışı davranışta bulunduklarını karşılaştırılmıştır. Araştırmaya Ankara ili sınırları içindeki ilçeler dahil edilmiş ve evren çok büyük olduğu için Yenimahalle ilçesindeki öğretmenler araştırmaya katılmıştır. 2002’de 35, 2020’ de ise 38 öğretmen araştırmaya katılmıştır. 2020’de Corona yüzünde veriler online olarak toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerini yanıtlayabilmek için toplanan veriler “içerik analizi” tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda her iki dönemde de öğretmenlerin en çok sendikal faaliyetler nedeniyle ceza aldıkları, okullarda fiziksel şiddetin hep var olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin kural dışı davranış gösterme nedenlerinin çok değişmediği görülmüştür. Yönetici tutumlarının, ekonomik koşulları, ailevi nedenlerin öğretmen davranışları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. İletişim sorunlarının kural dışı davranışlara neden olduğu görülmüştür. Öğretmenlere öfke kontrolü ve iletişim konusunda seminerler verilmesi önerilmektedir. Ayrıca öğretmenlerin kural dışı davranışlarının önlenmesinde sadece ceza sistemi ile değil ödül sistemi de kullanılmalıdır.Book Part Citation Count: Ökdem, Meltem. "Okul Yöneticilerinin Yargıtay’a İntikal Eden Hukuka Aykırı Davranışlarının Değerlendirilmesi", in Prof. Dr. Emine AKYÜZ’e Armağan Akademisyenlikte 50 Yıl, Çocuk Hakları • Eğitim Hukuku • Vatandaşlık Eğitimi, Pegem Akademi, pp. 502-515, 2018.Okul Yöneticilerinin Yargıtay’a İntikal Eden Hukuka Aykırı Davranışlarının Değerlendirilmesi .(Pegem Akademi, 2018) Ökdem, Meltem; 45368Toplum halinde yaşayan insanların yerine getirmek zorunda oldukları ödevleri, sorumlulukları ve kullanacakları yetkileri belirten kurallar vardır (Durmuş, 2005). Hukuk toplumun genel yararlarını, bireylerin ve toplumun ortak iyiliğini sağlamak amacıyla yetkili makam tarafından konulmuş ve devlet yaptırımları ile donatılmış kuralların bütünüdür. Hukuk kuralları toplum içinde kişilerin tutum ve davranışlarını düzenler. Arapça kökenli bir sözcük olan ve hak kavramının çoğulu “haklar” anlamına gelen hukuk “toplumsal yaşam içinde kişilerin birbirleriyle, toplumla (ve devletle) olan ilişkilerini düzenleyen kurallarının bütünü” olarak tanımlanabilir (Karaman Kepenekci ve Taşkın, 2017). Hukuk kuralları, toplumsal yaşamda kişilerin birbirleriyle ve devletle olan ilişkilerini düzenleyen maddi yaptırımlı, devlet otoritesi ile desteklenmiş kurallardır (Erkılıç, 2004). Hukuk kurallarının diğer toplumsal davranış kurallarından ayıran en temel özellik, hukuk kurallarının egemen bir otorite tarafından konulmuş olması ve maddi yaptırıma sahip olmasıdır. Hukuk kurallarının temel özellikleri şu şekilde sıralanabilir (Erkılıç, 2004; Gürkan, 1994): • Hukuk kuralları emredici ve yaptırım gücüne sahiptir. • Hukuk kuralları genel, soyut ve nesneldir. • Hukuk kuralları dışa vurulmuş etkinlik ve ilişkileri konu edinir. • Hukuk kuralları emredici ve yaptırım gücüne sahiptir. Hukuk kurallarının özünde emredicilik özelliği vardır. Hukuk kurallarının maddi içeriği ve asıl gücü “emir”dir. Hukuk kurallarına uyulmaması durumunda örgütlü ve sistematik bir biçimde devletin zorlayıcı gücü ile karşılaşılması söz konusudur. Hukuk kuralları diğer toplumsal düzen kurallarına göre daha çok “toplumsal güvence ve garantiye” sahiptirler.Article Citation Count: Ökdem, Meltem (2020). "Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki", International Social Sciences Studies Journal, Vol. 6, No. 56, pp. 602-615.Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki(2020) Ökdem, Meltem; 45368Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri, derse katılım düzeyleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel araştırma modelinde olan bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri düzeyi ile derse katılım ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 - 2019 Eğitim-Öğretim yılında Ankara’da özel bir üniversiteye devam eden 242 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin yaşam becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla Bolat ve Balaman (2017) tarafından geliştirilen yaşam becerileri ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin derse katılım düzeylerini belirlemek amacıyla Nayir (2015) tarafından üç faktörlü geliştirilen “Öğrencinin Derse Katılım Ölçeği” (ÖDKÖ) kullanılmıştır. Öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla ise Midgley ve arkadaşları (2000) tarafından geliştirilen ve Nayır (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Adaptif Öğrenme Ölçeği (AÖÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda. Yaşam becerileri yüksek kişilerin derse gerçek katılım ve ustalaşma yönelimli öğrenme düzeyinin de yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonucu getirilen önerilerden biri şudur: Yaşam becerileri ders olarak üniversitelerde okutulmalıdır.Article Citation Count: Ökdem, Meltem (2019). "Üniversitesi Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları/Time Leaks Among University Students and Methods of Coping With Them", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol. 23, No. 1, pp. 79-94.Üniversitesi Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları(2019) Ökdem, Meltem; 45368Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerini ortaya koymak ve zaman yönetiminde düştükleri tuzaklar ve bu tuzaklarla baş etme yollarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, okul türü ve sınıf) göre değerlendirmektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından “yakınsayan paralel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmının katılımcılarını 2017-2018 öğretim yılında bir kamu üniversitesi ve bir özel üniversitede öğrenim görmekte olan 275 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel kısmının katılımcılarını 12 si devlet ve 29’u özel üniversiteden olmak üzere 41 öğrenci oluşturmaktadır. Nicel verilerinin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma, t-testi ve ANOVA nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırma kapsamında yer alan öğrencilerin zaman yönetimi konusunda bireysel çabaları olmakla birlikte bu çabaların yetersiz kaldığı ve zamanı etkin ve verimli kullanamadıkları ve bu süreci yönetemedikleri söylenebilir. Zamanı iyi kullanamama nedenleri planlama yapmadıklarından, sosyal medya ve iletişim araçlarını iyi kullanamadıklarından arkadaşlarına “hayır” diyemediklerinden, sosyal hayatlarından kaynaklandığını söyleyebiliriz. Zamanlarını daha etkin kullanmaları için öğrencilerin planlama yapmaları önerilmektedir. Zaman planlaması zaman kayıplarını önler. Öğrencilerin sosyal medyada çok zaman geçirdikleri iletişim araç